Fietsen om de Linge

Fietsen om de Linge


Vroeg opstaan is niet helemaal gelukt, Lineke had nog geen zin om op te staan, ik sliep nog lekker dus heeft ze de wekker afgezet zodat deze mij niet zou wekken. Gevolg: pas om 8.30 uur wakker. Eerst maar eens een rondje met de hondjes, de zon doet het al goed, zonnebril is geen overbodige luxe.


Tijdens het ontbijt besluiten we dat samen gaan fietsen en de hondjes dan voor minimaal 2,5 uur in de bus laten een slecht idee is, we staan pal in de zon, het is nu al 24 graden in de bus en de temperatuur zal alleen maar stijgen. We besluiten dat ik ga fietsen en Lineke wat boodschappen gaat doen voor de lunch zodat de hondjes niet alleen zijn vandaag. En lekker gaat lezen onder de luifel in de schaduw. Er staat een heerlijk briesje en dat is fijn.


Ik plan mijn route via knooppuntnet op mijn telefoon en ga +-30km fietsen. Langs de Linge richting Leerdam en terug langs de andere kant. Een prachtig route. Vertrokken om 10.30 en rond half 1 was ik weer terug.


Lineke heeft zich in de tussentijd vermaakt met huishoudelijke taken zoals de afwas en boodschappen doen, lezen en over het boek kijken naar de chauffeurs die met kunst en vliegwerk hun bootje en soms met bijna auto en al van de boothelling te water laten.


7 campers hebben het terrein verlaten, maar de plaatsen zijn inmiddels allemaal weer bezet. En wij hebben nog steeds het kleinste campertje maar O zoveel lol en dat mis ik bij heel wat anderen. Het zijn veelal oudere mensen en mopperkonten.


Mijn fietstocht langs de Linge voert me langs plaatsen als Trichet, Beesd, Rhenoy, Rumpt, Enspijk, Deil en zo weer terug naar Geldermalsen. Veelal door een gebied vol met fruitbomen en praktisch steeds zicht op de Linge. Alhoewel het warm is, is het prima te doen op de fiets de wind is goed voelbaar waardoor je weinig voelt van de zon, die er wel echt is, als je niet oplet verbrand je levend.


De middag hebben we in alle rust doorgebracht, niks ondernomen als een rondje met het hondje en bootjes kijken aan de Linge, te warm, wel lekker maar niet om iets te doen, dus doen we dat ook niet. Heel eerlijk: ik verveel me dan wel een beetje. Morgen naar Wijchen in de tuin bij ons Peter en André zal ik me zeker niet vervelen, nou al zin nin in (:


Er is hier wel reuring genoeg, van alles te zien. Staat tegenover ons een grote hymer integraal camper met automatische schotel, allemaal erg duur. Hij heeft zijn camper al een aantal keer verzet omdat de schotel geen satelliet kan vinden die hem tv beeld geeft. Stukje naar voren dan weer naar achter beetje scheef alles wordt geprobeerd om maar beeld te krijgen. Wij leggen onze digitenne op de voorruit van de bus en tjoep: we hebben beeld. De hymer kijkt geen voetbal vanavond, hij staat al bijna tegen de buurman aan die wel beeld heeft, leve de schotel en canal plus.


Wij hebben nog lekker buiten gezeten tot 21.50 uur: wat een heerlijke avond weer, eerst volop vermaak, we zitten echt eerste rang wat dat betreft, bootjes in en uit bij die helling (: en later gezellig nog een spelletje keer op keer. De deur van de camperbus is nog open, er mag nog rustig wat frisse koele lucht naar binnen voor we gaan slapen.

Reacties

Reacties

Marc en Alice

Lekkere luie vakantiedag met mooi weer, wat wil je nog meer?

Peter & Erika

Heerlijk aan het genieten zo...??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!