Al een week onderweg

Wat gaat de tijd toch ongelofelijk snel als je het naar de zin hebt. Nu zijn we toch al een week van huis, en wat vooreen week. Gemiddelde temperatuur 28 graden en volle bak zon en dat voor september.

Al jaren roepen we: we doen een rondje Nederland en steeds zijn we na een dag of twee al halverwege Frankrijk vanwege het onstabiele weer. Nu niet; nu gaan we Frankrijk in september niet bezoeken, daar rijden we in februari wel doorheen als we onze volgende reis gaan maken.

Vandaag pakken we weer in en gaan we naar Wijchen, morgen familie reünie van de Reuvers kant, de kant van mijn moeder. Altijd leuk, zo eens in de 4 a 5 jaar is het weer feest. Er leven volgens mij nog 2 zussen van mijn moeder en een daarvan daar leeft ook de man nog van. Heel leuk om die weer eens te zien en natuurlijk alle neven en nichten.

We zijn op de normale tijd opgestaan, tijd zat om hier weg te gaan, hoeven er pas om 12 uur af. En om 10 uur zijn we al zover klaar dat we rustig een pauze in kunnen lassen. Ik lees op me gemak mijn eigen verhaal van gisteren en zie de plaatsnamen nog eens voorbij komen waar ik gisteren langs ben gefietst, dan waan je je toch in het buitenland!

Om 10.45 uur zijn we eigenlijk klaar, de luifel moet nog ingedraaid en de stoelen naar binnen fluitje van een cent. Dan nog maar ff pauze, het is weer bloody hot, we zweten ons al weer dood. Onze buren hier op de camperplaats, gisteren gekomen, gaan al weer naar huis, te warm, het is ook nooit goed.

Wij rijden 20 voor 12 uur de jachthaven af, gedoucht en wel richting Wijchen. Stukje A15, dan binnendoor richting Druten en zo richting Wijchen of Leur, stukje platteland van Wijchen, 12.30 waren daar. Eerst dachten we we gaan staan zoals met de Vierdaagse, maar al snel dachten we voor het huis is een betere plek net achter de lindebomen zodat de luifel nog uit gedraaid kan dan hebben we de meeste schaduw en dat is nu het beste.

We staan nu op camping voor het Huus: zo hebben we dit plek een naam geven, in de tuin bij ons Peter en Mia, top camping. Alles er op en eraan, zelf een goede keuken met lekker eten. De was is weer gedaan, want er is natuurlijk ook een wasmachine aanwezig op een top camping.

Mia heeft een lekker stukje tuin van haar zelf herontdekt, de zon staat s’middags pal op het achterhuis waar zij normaal hun buiten zithoek hebben, maar in de voortuin, eigenlijk net buiten de tuin achter de lindebomen zit je heerlijker de schaduw met een prachtig zicht op de fraai aangelegde voortuin. Ze zouden hier zo een prieeltje neer kunnen zetten voor dagen zoals deze. Ware het niet dat dit eigenlijk gemeentegrond is, maar waarschijnlijk weet dat geen mens.

We zijn weer lekker bij gekletst, iedereen hier zat op een gegeven moment bij ons onder de luifel, kei gezellig op camping “voor het Huus”.