Gelderse vallei

Gisteren was een leuke dag, rustig op starten, lekker ontbijten, Mieke kwam nog ff gezellig mee ontbijten net zoals vandaag. Camping voor ‘t Huus is niets mis mee.

Zo bij de familie in de tuin hebben we altijd aanloop of we lopen aan, gister ochtend was de koffie gezellig bij ons onder de luifel en vanochtend voor het ontbijt zaten we al met een kopje thee bij ons André op de veranda.

De familie Reuvers reünie was geslaagd ondanks het feit dat er op het allerlaatst geen locatie bleek te zijn. Communicatie foutje. Bij vastleggen van de accommodatie is blijkbaar na afspraak niet meer per mail bevestigd. En daar stond de organisatie, iedereen al onderweg en geen plek. In aller ijl, werd een tuin van een van mijn nichten omgetoverd tot feest locatie, partytenten, parasols veel tafels en stoelen, zelf als de bliksem naar de groothandel voor drank. Grote koelkast regelen, traiteur bellen dat het eten naar een andere locatie gebracht moet worden en gewoon op tijd klaar, fantastisch. Zo zie je maar dat je heel snel voor 30 man een leuke middag en avond kunt organiseren. Chapeau.

Vanochtend zijn we toch maar door gereisd via een mooie route ( midden Nederland route onderlangs) weer met een pontje over, deze keer de beneden Rijn bij Wageningen en dan via de postweg die gaat door de Gelderse vallei via Lunteren richting Barneveld. We staan nu op camperplaats “bij Frans” in De Glind.

In de driehoek Amersfoort, Leusden, Scherpenzeel ligt het plaatsje de Glind. De camperplaats is een jaar open nu, en bij een melkveehouderij waarvan de melk poedermelk gemaakt wordt en over heel de wereld geëxporteerd.

Echte schaduw plekken zijn er niet maar nu staat de bus met de rug naar de zon en straks zal de windsingel langs de boerderij waar de zon achter wegzakt ons een heerlijke avond bezorgen.

Waterzak gevuld zodat we een buiten douche kunnen realiseren tussen de achterdeuren. Heel eenvoudig, zak aan de deur en tussen de deuren een douchegordijn en je hebt een super douche. Kunnen allebei zeker twee keer ff douchen met lauwwarm water: heerlijk.

Wat later op de middag toen de zon achter de windsingel zat en wij dus in de schaduw, zijn we nog een rondje gaan fietsen ff uitwaaien, want wat hebben een weer hè, dat is toch fantastisch in september en helemaal als je dan vakantie hebt.

Voor morgen al wandel en fietsroutes gemaakt, eens kijken wat we kunnen doen morgen, afwachten hoe heet het wordt.

Voor vanavond lijkt het weer een prima buiten avond. Kunnen we lekker afkoelen alvorens we weer heerlijk slapen in ons busje. En nog ff douche tussen de deuren (:

Tjallien

Heerlijk genieten dus’

Diny Peters

Wat hebben jullie een heerlijke vakantie in eigen land. Genieten maar. Groetjes.

Ada

Wat een slimme zet douchen tussen de deuren!
Heel bijzonder.