Is dit de laatste hittegolf dag?

Om 9 uur zaten we aan het ontbijt, waren de hondjes al uitgelaten en wij aangekleed, en dat na een heerlijke doorzak avond, buiten met een lekker glas wijn onder de luifel tot 00.30 uur, iedereen was al naar bed, en wij konden er geen genoeg van krijgen zo zacht was de avond en nacht. In de bus was het nog steeds iets te warm, de maxxfan hebben we heel de nacht aangelaten zodat de bus verder afkoelde. Vanochtend was het 20 graden in de bus, te doen, maar mag voor mij best koeler.

Gefietst hebben we naar de Lidl in Barneveld 10 km heen en ook weer terug 1,5 uur onderweg langer kan nu echt niet voor de hondjes. Wel hadden we de bus open gelaten en de buren verwittigd voor het geval dat…..

De schaduw is momenteel onze beste vriend en van ons mag die bui regen komen zodat het wat afkoelt, en volgens de geleerden gaat dat vanavond gebeuren.

Het weer is al een beetje anders, de lucht is niet meer strak blauw maar bleek blauw met wat sluierbewolking en er staat al iets meer wind, maar de zon steekt er nog dwars doorheen, is niet in te zitten.

De boodschappen zijn binnen, alles weer aangevuld, eten drinken en wijn. Geluncht: tijd voor het klompenpad.

Om 14 uur vertrek ik, het is maar een klein stukje lopen om op de route te komen van het Glindhorsterpad, dit klompenpad is 8 km lang en leidt mij door een prachtig stukje natuur, soms gewoon op de verharde weg maar vaak achter boerderijen langs tussen de weilanden door en langs mooie vijvers. Langs de route staan bankjes genoeg om even te pauzeren of om te genieten van de omgeving. Er is ook horeca langs de route, maar sommige boeren hebben ook een bordje staan met vers drinkwater en toilet. Rond 15.45 uur ben ik weer terug op de camperplaats, heerlijk voldaan van mijn wandeltocht. Ik heb mijn koude biertje 0.0 wel verdiend.

Lineke is in de tussentijd nog even bij de biologische boer hier iets verder op sla en aardappelen en courgette gaan halen, lekker voor op de bakplaat straks, de sla natuurlijk niet, daar wordt Ton sla van gemaakt en Ton weet wat dat inhoudt.(Verschillende sla soorten met alles er op en er aan)

Heerlijk bijgerecht bij ons plaat menu vanavond.

Vanochtend heb ik natuurlijk de waterzak weer in de zon gehangen zodat er weer gedoucht kan worden, want douchen kan niet bij Frans, wel is er een toilet en kun je hier vuilwater lozen en je chemische toilet. Allemaal prima voor ons, meer hebben we niet nodig. €15 per nacht inclusief 10 ampère stroom is een prima prijs. Er zijn 24 plaatsen allemaal keurig verhard met puin waar het gras weer tussen door groeit, we hebben de bus niet op blokken hoeven zetten om niet uit bed te rollen, we staan waterpas, allemaal pluspunten.

Alles zit weer in de bus alleen de fietsen moeten er nog op, zelfs de luifel al ingedraaid ivm. de regen, eindelijk verkoeling, die er nu echt aankomt. Het zal hier nog wel ff duren, er zaten hier om 19.30 uur nog 15 luchtballonnen in de lucht, en die gaan niet de lucht in als er slecht weer komt.

Morgen gaan we naar Urk, of we daar ook overnachten weten we niet, maar we weten wel dat we vers gerookte zalm gaan eten voor de lunch.

Joto

Mooie verhalen……zullen we het recept van joopsla ook even doorsturen?