Noord Holland



Vandaag is alles weer goed, het omdenken heeft me nieuwe inzichten gegeven en ik geniet weer met volle teug. De temperatuur is duidelijk weer wat gestegen, de camperbus is vannacht niet beneden de 20 graden geweest, dat weet ik omdat ik er 2x uit ben geweest om te plassen. Wijn is beter dan bier, bij wijn heb ik er niet zo’n last van maar bier betekent veel plassen.


Om 9.30 uur heeft Lineke me wakker gemaakt, zet je mutsje maar af zegt ze dan, en ik zet dan braaf mijn snorkel (zo noem ik het) van mijn neus, de zon schijnt; het is prachtig weer.


Ik laat de hondjes ff goed uit zodat we na het ontbijt kunnen gaan fietsen. Eigenlijk wil ik naar Volendam, maar dat is 22 km fietsen en Lineke vindt dat te ver. Zij wil graag de kleine plaatsen rond Hoorn bezoeken zoals Bobeldijk, waar Gerian is geboren en heeft gewoond voordat ze in Marknesse naast Lineke kwam wonen. Berkhout, Bobeldijk, Zuidermeer, Spanbroek,Opmeer, Sijbekarspel, Wognum, Zwaag, en zo weer richting Hoorn, een hele toer over het platteland van West-Friesland en het heet Noord Holland. Prachtige Stolpboerderijen gezien: de meeste goed onderhouden. We hebben +-30 km gefietst en thuis bij de hondjes geluncht, achter de bus op het asfalt in de zon.


Het is Markt in Hoorn dus na de lunch en het uitbuiken zijn we samen zonder Bea&Trics naar het oude centrum van Hoorn gelopen. Langs de oude haven, waar varend erfgoed in het water ligt, maar ook heel veel prachtige panden aan de kade, waar er veel van op de monumentenlijst staan. Het is echt een hele mooie gezellige stad. Veel terrasjes , overal druk, het water de havens en natuurlijk zat het weer ons reuze mee.


Nadat we zo’n beetje heel de markt af gestruind zijn, zijn wij ook op een terrasje gaan zitten, een lekker biertje hebben we wel verdiend met al die activiteiten. We gaan zitten op het plein waar het beeld van Jan Pieterszoon Coen staat tegenover het Westfries museum. Waar een biertje €5,50 kost en ondanks dat zat het terras vol.


Ik vind er weer wat van, maar omdenken brengt me de volgende oplossing. Geen bitterballen bestellen scheelt €9 en 50 calorieën per bal. De rekening van ons terrasje blijft zo ongeveer gelijk. En het plezier (mensen kijken, en van commentaar voorzien) zo leuk;

het zonnetje en het drankje, je uitzicht blijft allemaal hetzelfde. Top omdenken.


We ruimen na het eten alles maar weer op, het blijft tot 19 uur heerlijk weer, en dan betrekt het wat, er komt wat wind, zou zomaar eens kunnen gaan regenen vanavond of vannacht. En dan is het wel zo lekker als alles al weer binnen is.

Morgen vroeg rijden we via Volendam, Monnikendam richting Bilthoven op bezoek bij Annemieke.

Reacties

Reacties

Ada

Wat boffen jullie met het weer. Ja noord Holland is ook waar ik geboren bent.
Vogelenzang!!!

Sabine

In Rijen een dikke vette regenbui gehad. Net toen we aan het bbq-en waren:-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!