Ander weer!

8.30 wekker gezet om de regen voor te blijven, dat wil zeggen rijden als het regent.

Eerst de hondjes, want wandelen in de regen vinden zij zelfs niet leuk. Net op tijd terug de eerste druppels vallen om 9.30 uur in Hoorn, vannacht hebben we ook wat druppels horen vallen op het dak, maar niet noemenswaardig. Vlug de tafel op het bed en de handdoeken naar binnen, ingepakt zijn we.

We kunnen op ons gemak binnen ontbijten, Lineke heeft alles al voorbereid toen ik de hondjes uitliet, ik kan dus zo aanschuiven, en de hondjes ook. Wat is dat toch heerlijk zo’n geoliede organisatie. Het regent nu echt, om ons heen vertrekt de een na de ander, het loopt hier vandaag een beetje leeg denk ik. We hebben tijd zat, dus op ons gemak ontbijten we, drinken nog een bak koffie, en rond een uur of 10.15 uur rijden wij ook de poort uit. Dag grashaven Hoorn, ik denk nog even na over de recensie.

Wat een ander weer dan gisteren , gisteren fietsten we hier in de zon, en nu is het zwaarbewolkt, regen, gewoon grauw weer hier in de West-Friese polder. Toch rijden we tot Amsterdam zo’n beetje binnendoor. Edam, Volendam, Monnickendam en dan richting Amsterdam. Ondanks het tegenzittende weer vermaken we ons best.

Er komt licht aan de horizon, eenmaal op de snelweg is het al weer droog, en zijn we zo in Bilthoven bij Annemieke. 11.35 uur rijden we de oprit bij haar huis op. Lekker recht die oprit, prima aangelegd dus, de stroomkabel is net lang genoeg om achter het huis in het buitenstopcontact te kunnen, wij zijn staan weer klaar voor 12 uur. Annemieke is er nog niet, die moest nog ff naar Utrecht met Joris, Gijs is wel thuis met een huis vol vriendjes.

Het is kei gezellig, terwijl Lineke met klein zoon Joris naar de formule 1 kijkt wandel ik met Annemieke door het bos rondom hun huis, ruim 3,5 km lekker voor ons en lekker voor de hondjes. Guido heeft een golf weekend die voegt zich rond een uur of 17,30 uur bij de club. Met z’n allen gaan we gezellig een hapje eten in Bilthoven. Leuk om hier een dagje te zijn: morgen gaan zij weer aan het werk en naar school, wij reizen verder richting Kampen.