Prinsjesdag



Uitslapen tot 9.15 uur heerlijk, tja de temperatuur doet alles en het koelt nu weer lekker af s’nachts.


Wind, heel veel wind, maar wel wind met zon, en dan is wind niet zo erg, net een föhn. We staan dicht bij een populier dus heel de dag horen de wind zingen in de boom, heel rustgevend als je er naar luistert.


Eigenlijk waait het te hard om er echt een actieve dag van te maken, dus wordt het een klungel dag. Na het ontbijt gaat Lineke uitgebreid douchen en flatteren, ze neemt echt de tijd en ze heeft groot gelijk, echt druk is het niet, er zijn twee sanitair units, dus er blijft er altijd een over zei ze.?


Ik ga knutselen, ik heb wel niet helemaal de juiste materialen en gereedschappen bij me, maar voor nood oplossing kan ik het wel fiksen dacht ik. De tv moet naar een andere plek. Hij hangt nu boven de koffiecorner; op zich prima, maar we zitten er te dicht op, het gevolg is dat we allebei een stijve nek krijgen als we tv kijken. Nu zit die tv daar al een tijdje, maar nu we in Nederland aan het rondreizen zijn wordt hij wat meer gebruikt, in het buitenland kijken we op de iPad via KPN iTV, NPO of Netflix, en nu op de tv met KPN digitenne, een top oplossing in eigen land.


Eerst maar eens eraf halen en kijken of wat in mijn hoofd zit ook kan, ik heb twee opties in mijn hoofd, een links achter in de hoek bij het voeteneind, maar al snel zie ik dat dat geen optie is, te laag en daardoor lastig voor mijn voeten in bed. Maar ook lastig tv kijken voor degene die op de bijrijdersstoel zit, de koffiecorner zit dan in de weg.


Optie twee is hoog in het midden achterin de bus, daar zit een schap die nu als boekenplank/kast gebruikt wordt en daar staat een mand met gezelschap spelletjes, maar daar is vast een ander plekje voor dacht ik.

De tv zit nu met zijn beugel op een aluminium profiel en dat profiel ga ik hergebruiken. Met wat slimme noodoplossing monteer ik het profiel op het schapje tussen het plafond, het zit voor nu prima maar thuis ga ik dit nog even beter doen.


De tv kan er op, hij zit, kan van links naar rechts, en dat moet ook, anders kunnen de kasjes niet open, en het kijkt veel beter. Goede verbetering, project geslaagd. Ik kan nu ook gaan douchen, flatteren zit niet in mijn pakket, ik ben dus zo klaar.


Lunchen doen we thuis, Lineke heeft lekker broodjes afgebakken tijdens mijn afwezigheid, en na de lunch en de troonrede, (want tja Prinsjesdag en de tv zo goed opgehangen is natuurlijk kijken en uitproberen, nou, 10x beter dan dat het was, en het was al fantastisch) zijn we, wind of geen wind, toch naar Zevenaar gefietst.


Pfff heel de weg wind tegen, 13 km wind schuin van voren of op kop, ik fungeer als windvanger zodat Lineke in de slipstream lekker mee kan trappen, toch enigszins uit de wind, ik ben er trots op, de kanjer.


In Zevenaar staat een Molen en de molenaar is Henk Venhorst, een oud collega van Lineke haar tijd als vertrouwenspersoon bij het CBR. En wij dachten: we fietsen er gewoon heen, en zien wel of hij er is of niet. Hij was er niet, dus hebben we hem ff gebeld, hij zit op Texel als we 3 uur wilden wachten dan kwam hij er aan, nou we komen nog wel en keer terug, en waarschijnlijk eerder dan hij denkt, we hebben nog 1,5 week vakantie, en zo groot is Nederland niet.


Boodschappen moeten we bijna elke dag doen, dus zoeken we in Zevenaar naar de supermarkt, daarna heerlijk met de meeste tijd de wind in de rug zijn we terug naar de camperplaats gevlogen. De fietsen staan er weer op, morgen ontbijten en pleiten. We gaan toch weer wat anders doen ivm met het voorspelde regen weer, in het oosten van het land komt minder regen dus gaan we morgen naar Winterswijk, naar Obelink .(hele grote camping zaak, blijft vast iets aan de vingers hangen!)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!