Obelink

Rond 11 zijn we vanochtend vertrokken richting Doetinchem, Lineke wilde graag langs de begraafplaats van haar ouders, we waren in de buurt dus op naar Slangenburg, de begraafplaats in Doetinchem. Het graf schoongemaakt, even wat herinneringen ophalen en stil staan bij alle dierbaren die ons al zijn ontgaan, en dan licht geëmotioneerd onze reis weer vervolgen richting Winterswijk waar we een bezoek brengen aan Obelink, een van de grootste camping speciaal zaak van Nederland, maar de Wit in Schijndel vinden wij allebei toch fijner, dit is net een doolhof und alles ist auf Deutch.

Boodschappen hadden we al gedaan bij de Lidl: onderweg naar Doetinchem kwamen we daar langs, dus konden we voordat we Obelink binnen gingen eerst in de bus lunchen.

Nog nooit zo’n winkel verlaten onder de €100 maar vandaag wel, toch hadden we het een en ander in het mandje liggen, zelfs een nieuw Speedo zwempak voor mij á €49,95 afgeprijsd van €79,95 goede deal. Verder wat we nodig hadden, nieuwe snijplanken, Citronelkaars, klein droogrekje voor aan de luifel, citruspers, opberghoes voor de oprij blokken, en een vergiet. Het viel me alles mee bij de kassa.

Waar gaan we naartoe, dat was toen de vraag, en ik wilde nog wel naar zo’n camperplaats bij Ons, eens kijken of die hier ook ergens zijn, en jawel hoor 48 km verderop, nog noordelijker, (we zijn zelfs een stuk door Duitsland gereden) in de buurt van Enschede, in Overdinkel, nou die wordt het dan.

En net zoals die in Nagele (in de Polder) is dit ook weer een juweeltje, zelfs bekroond in 2019 als beste camperplaats van het jaar. 25 plaatsen allemaal in de zon, en dat is nu heerlijk. Morgen vroeg hebben wij wel even schaduw denk ik als ik naar de zon kijk, maar dat is alleen maar lekker, maar waarschijnlijk maakt het morgen weinig uit, er wordt niet veel zon voorspeld.

Ze hebben hier van alles, een woonkamer met tv en koffiecorner, je kunt er ook fris en bier kopen en zelfs ijs, wellicht handig morgen als het echt een regendag wordt. Keurig sanitair: we blijven twee nachten.

Die fietsen kunnen hier overdekt staan, dat is ook handig, en gelijk op de lader als dat moet. We betalen hier € 17 voor de plek inclusief de hondjes, wel wordt de stroom nog afgerekend als je gaat, je betaalt dan aan de hand van je verbruik, dat is wel zo eerlijk, douchen met een euro munt.Ze zijn zo goed als vol, dus ook in september gaat het goed met de camperplaatsen in Nederland, en ondanks dat we hier aan de Duitse grens staan zie ik voor me alleen maar Nederlanders staan, geloof dat er maar twee Duitse campers tussen staan op heel de camperplaats, en dat is bijzonder, te dicht bij de Heimat zullen we maar zeggen.

Het is inmiddels 19 uur en we zitten nog buiten in de laatste zon, voordat hij achter een huis verdwijnt en we even geduld moeten hebben voordat hij weer verschijnt.

We kunnen nog net buiten eten, dat is toch fantastisch 20 september en om 19 uur in je t’shirtje buiten. Zal allemaal wel met de klimaatverandering te maken hebben, en ja, dat is natuurlijk niet best maar wel lekker.

Net zoals het eten dat Lineke in de tussentijd dat ik schrijf heeft bereid.

Heerlijk bami met Courgette en taugé dit alles met een sausje gemaakt van 100% pindakaas en gehakt. Lekker makkelijk en heeeeel erg lekker.

20 uur alles weer opgeruimd en binnen, fietsen onder het afdak, laat de regen maar komen.

Els

Lekker leventje! En wat is Nederland een fijn land, zolang je geen kranten leest dan??