Geesteren

Vandaag zijn we door gereden naar Geesteren, omdat het hier in het Oosten van het land relatief goed weer is ten opzichte van de rest van Nederland, (hier schijnt de zon overdag regelmatig en regent het s’avonds en s’nachts) Ons hele plan is daardoor aangepast, we doen nu een rondje Twente, we kunnen nu eenmaal niet alles in een maand proppen.

Er is hier in de omgeving weer van alles te doen, zo is er 700 meter verderop al een wijnboer, wijn van Hollandse bodem. Vrij toegankelijk, dus die staat op het program.

De boerderij waar we nu zijn, Reensboer recreatie in Geesteren hebben het goed begrepen, ze hebben het top voor elkaar, alle voorzieningen zijn aanwezig zelfs een boerderij winkeltje met vlees van eigen kalveren. En je kunt hier verse broodjes bestellen, die liggen dan s’morgens voor je klaar. Alles gaat hier op vertrouwen, zelf bij houden wat je pakt of doet en bij vertrek afrekenen. Daar hebben we een keurig A4 voor gekregen waar alles opstaat inclusief de prijs, heel eenvoudig en eigenlijk ook heel prettig.

Dit weekend is hier een oldtimer treffen van oude VW campers LT31 enzo, dus bedrijvigheid genoeg. Oldtimer is wellicht niet helemaal het juiste woord, je moet tegenwoordig wel heel oud zijn voor die titel.

We waren hier mooi op tijd, voor half 12 en weer mooi weer. Lineke is de wasmachine gaan vullen, gelukkig was hij vrij, en ondertussen hebben wij geluncht. Toen alles in de droger zat zijn we gaan fietsen, eerst maar eens naar Geesteren, boodschappen gedaan, en toen via route net wat knooppunten gefietst ongeveer 17 km….toen werd het zo donker, dat regen toch wel heel dichtbij kwam, dus hup terug richting camperplaats. Gelukkig bleef het bij dreigen.

Eens kijken wat ze hier voor een bier verkopen, Othmar IPA ambachtelijk gebrouwen in Ootmarsum, dat lijkt me wel wat.

Beetje een bitter hoppig biertje wat je niet te snel moet drinken, 6% even wennen maar niet verkeerd.

Morgen brengen we een bezoekje aan de wijngaard en de omgeving wat verder verkennen als het weer het toelaat.