De Wijnmakers

In Twente is de grond en het klimaat uitermate geschikt voor een wijngaard, onze fietstocht hebben we vandaag zo ingericht dat we langs twee wijngaarden komen en bij een daarvan is vanmiddag om 14.00 uur een rondleiding met proeverij. Nou, dan komen wij vanmiddag terug.

We fietsen terug naar de camper zodat we ook tijd en aandacht voor de hondjes hebben en fietsen om 13.15 uur weer richting Vinckenweg 83 ….. we zijn iets te vroeg, geen probleem neem plaats en gelijk stond er een glas witte wijn waar ze koolzuur aan toegevoegd hebben zodat het een mousserend wijntje wordt, heerlijk fruitig van smaak. Er komt nog een groepje van 3 dus we zijn met 5 personen voor de rondleiding, uitleg en proeverij. Het wijntje nemen we mee naar buiten en het hele verhaal begint in de wijngaard.

Lang verhaal kort, uit de hand gelopen hobby van 3 jonge mannen met alle drie een horeca achtergrond, en een fantastisch verhaal maar vooral passie.

Een van die mannen, Jeroen, deed de rondleiding, en eerlijk is eerlijk, hij deed dat goed, maar hij had ook 5 mensen die het echt interessant en leuk vonden, maar vooral lekker, en dan ontstaat er een leuk samenspel van enthousiasme, we hadden een top middag.

Alle 5 een beetje teut na afloop.

Over teut gesproken, Teut is ook de naam van hun laatste creatie wijn, hij is in wit, rosé en rood verkrijgbaar, in fles, maar nou komt het: ook in blik, en nu hoor ik jullie denken, dat wordt niks, maar ik zeg je dit wordt een hype bij de jonge lui, op festivals en feestjes. Er zitten 2 glazen wijn in, en lekkere wijn, en de verkoop prijs op festivals zal ergens rond de €8 a €9 worden 2/2,5 muntje. Het blikje ziet er kek uit, echt een marketing technisch goed in elkaar gezellig blikje wijn. Het wordt volgende week gelanceerd , maar op de Facebook pagina en Instragram: De Wijnmakers kun je het al vinden.

We kopen 2 flesjes witte wijn, ik vond ze eigenlijk allemaal lekker, met het juiste hapje erbij was er geen van de proef wijnen een mismatsch, maar de 2020 selection vonden we echt top. De wijn is niet goedkoop, duidelijk geen bulkwijn van de supermarkt, maar voor een speciaal moment, of bij lekker eten is hij geweldig.

Onze gezellige middag was niet goedkoop maar zeker niet te duur.

Eigenlijk wilden we vanavond uit gaan eten, gisteren kwamen we per toeval langs een boerenschuur, zag er allemaal heel gezellig uit, met de naam Texas, gespecialiseerd in Bief op BBQ, en toen zeiden we al: kunnen we morgen mooi gaan eten. We kwamen er op de terugweg weer langs, en dachten we bespreken een tafel voor twee voor half zeven, mooi niet, alles vol, ja om 20.00 uur hadden ze plek, maar dat is te laat voor ons, kunnen we niet meer slapen zei ik, maar ook dat hielp niets, vol.

Nou hebben we natuurlijk van alles in huis, omkomen van de honger gaat niet gebeuren, maar zo zie je maar, een goed concept kan gerust in de middel of nowhere zijn, tent zit gewoon vol. En dat geld ook voor restaurant Vinck van de WijnMakers.

Ondanks dat het vandaag echt een paar graden kouder is, we voor het eerst in 3 weken een lange broek aan hebben voor de kou, zijn we bijna heel de dag weer buiten en zitten tot zonsondergang buiten in de zon, met regen. Aan de ene kant een hele mooie zon, en aan de andere kant een hele mooie regenboog. Lang leve de luifel!!!

Ada

Wat leuk zo wijnproeven en dat allemaal on-Nederlands.top

Sabine

Dat heeft ons ook verbaasd, de Achterhoek en omgeving zijn echte culinaire plekken.