Een hele mooie dag!

Vandaag hebben we de gouden medaille gehaald, de langste fietstocht van deze vakantie 42 km door pracht en praal. Wat is dit een mooi gebied, de Sallandse heuvel rug. Door bossen over de hei, door prachtige dorpen als Hellendoorn en Nijverdal, door het Regge dal, hier liep de fietsroute echt langs de Regge, een natuurgebied waar je de pony’s op het fietspad tegenkomt, een hele kudde met zelfs een pas geboren veulen er bij. Echt fantastisch.

Op de hei zagen we een hele grote kudde schapen, wat is de natuur in Nederland wonder schoon. Frankrijk, Duitsland Oostenrijk en Spanje hebben natuurlijk ook allemaal wat, maar dicht bij huis is het ook echt prachtig. En op de vraag: heb je dan wel echt een vakantie gevoel als je in je eigen land blijft? zeg ik vol mondig ja!!

Onze fietstocht hadden we weer een beetje in tweeën gedeeld, grootste stuk voor de lunch en nog z’n 10 km na de lunch. Lunchen hebben we lekker thuis gedaan, want het eigen terras onder de luifel met uitzicht over een wei die grenst aan het bos, en ook nog eens heerlijk in de zon is natuurlijk prachtig. Verse afgebakken broodjes, lekker rosétje erbij wie doet ons wat.

Het is maandag, de eerste dag van mijn laatste vakantie week, officieel houdt die donderdag middag op, en dan begint het weekend, en na het weekend begint de normale gang van zaken weer, 3,5 dag werken en dan weekend, maar ik ga een halve dag per week extra werken zodat wij in februari en maart weer door Spanje en Portugal kunnen reizen. Even aanpoten voor een goed doel, dus 1 kwartaal 4 dagen werken.

Het camper seizoen loopt ook een beetje op z’n eind, alhoewel er steeds meer camperplaatsen het hele jaar open zijn. Onze bus is voorzien van alle voorzieningen om ook in de winter te kamperen, toch zullen we het laatste kwartaal van het jaar er minder gebruik van maken, en daarom zal dat overwerken me minder hinder op leveren in mijn vrijetijdsbeleving. Een weekend van 3 dagen is ook lekker toch?

Rond 15.30 zijn we weer terug bij de bus, en nog steeds kunnen we heerlijk in de zon zitten, de hondjes blij dat we er weer zijn, want die zijn natuurlijk ook graag buiten met dit weer, en wij blij met onze actieve dag die ons zoveel moois van Twente heeft laten zien. We teuten wat, lezen,schrijven,kletsen wat, maar vooral genieten we met volle teugen. Straks nog lekker grillen op de plaat, net zo lekker en gezellig als bbqen, en het mag overal. En net als gisteren verwacht ik dat we buiten kunnen zitten tot de zon achter de bosrand weg zakt.

Bea ligt al een tijdje te piepen als we er achterkomen dat het half 5 is geweest, etenstijd voor ze, en Bea laat dat altijd merken. Een dag is niks als je het naar de zin hebt, om voordat je er erg in hebt.

Morgen gaan we naar de volgende camperplaats in Twente: De Bentelose Esch in Bentelo.