Bentelo



Vandaag zijn we naar Bentelo vertrokken nadat we natuurlijk eerst alles op ons gemak hebben voorbereid voor vertrek.


Gisteravond hadden we nog een cadeautje, voor ons op de wei verscheen bij zonsondergang een reeën drietal, prachtig om te zien, vooral als ze wat horen en dan stokstijf met de oortjes omhoog je aankijken, en ineens springen ze vliegensvlug weg de wei uit en verdwijnen weer in de bos rand. Achter de bosrand loopt een spoorlijn, en heel vaak hebben we de trein horen claxonneren en wisten we niet waarom, nu denk ik dat ze dat doen voor de reeën, maar zeker weet ik dat niet.


Vanochtend met mijn wandeling door het bos heb ik nog eens extra opgelet of ik ze zag, maar nee geen ree gezien, maar wel de trein horen claxonneren, ik schrok er zelfs van, het was best vlakbij zonder dat ik de trein zag.


Zoals elke tocht die we hier in Twente maken, was ook deze niet meer dan 35 km. Ook nu waren we dus weer rond de middag op de plaats van bestemming: camperplaats de Bentelose Esch in Bentelo. Mooi grote camperplaats, maar ten opzichte van de andere die we tot nu toe gehad hebben is het hier heel rustig, er stonden slechts 3 campers en er is plaats voor zo’n 35 á 36 campers.


Het aanmelden via de aanmeld zuil ging niet helemaal soepel, het aanmelden opzich wel, maar de stroom werkte niet. De buurman had het zelfde probleem gehad, en nadat hij zich afgemeld en opnieuw aangemeld had werkte het wel. Nou, bij ons niet. Drie keer en nog geen stroom, toen getest met het stroom punt van de buurman of het soms aan ons lag, gelukkig niet. Dus bellen met de eigenaar en die kon op afstand zorgen dat wij stroom hadden. Eind goed al goed, een kleinigheidje, de meter loopt niet, jammer voor de eigenaar, wij hebben stroom.


Ik zet weer een leuke fietstocht uit, eens kijken hoe mooi het in dit stukje Twente is.


Weer heel anders dan 35 km verderop. Hier meer boerenland, ook wel wat bos, we zijn langs het kanaal gefietst, hebben een prachtig kasteel gezien en het mooiste was de wijngaard. Hof van Twente! Heerlijk op het wijnterras midden in de wijngaard een proeverijtje van 3 verschillende soorten wit, een brut, en twee rode wijnen, met natuurlijk de bijbehorende hapjes. Ie könt de leefde preuven in ‘t glas ( Herman Finkers) en das helemaar waar.


We zijn hier maar 1 dag en hebben er uitgehaald wat er inzit, flinke fietstocht, onderweg nog een fietstas gevonden met fiets gereedschap, komt altijd wel en keer van pas. En een wijngaard met heerlijke wijn, waar natuurlijk een doosje van in de fietstas paste. Een beetje teut zijn we wel, maar de wijn thuis is ook lekker.


De hondjes blij dat we er weer zijn, ze hebben eten gehad, ik ga eens kijken of we hier ook een mooi stukje bos hebben om te wandelen met ze.


Geen bos maar wel een hele rustige landweg, ben 1 auto tegengekomen en dat bleek later de camperplaats eigenaar. Rondje tussen de weilanden van 3 km dat is genoeg voor de dames Bea&Trics.


We hebben weer lekker buiten kunnen bakken op de plaat, ik kan niet anders zeggen dan: wat hebben we het goed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!