Op naar Vorden!!

Rond een uurtje of 11 zijn we vertrokken richting Vorden waar wij een bezoekje brengen aan het vakantie huisje van onze buren op chalet park De Reehorst. Eigenlijk hadden we nog willen gaan fietsen, maar door de wind die wat fris aan voelde had Lineke geen zin. Onderweg naar Vorden kwamen we langs Ruighenrode, ook een chalet park midden in het bos, met brasserie, dus hup daar gaan we eens kijken, kunnen we gelijk ff met de hondjes door het bos wandelen en koffie drinken op het terras, gezellig.

Bij de boswandeling kwamen we er achter dat we op een MTB circuit aan het wandelen waren, gelukkig was er geen wedstrijd. Nadat we de beentjes gestrekt hadden zijn we heerlijk op het terras in de laatste zon zo’n beetje, want de regen komt ook hier vanmiddag, lekker koffie met taart gaan eten, we slaan de lunch wel over dan compenseren we dat weer. Nou mooi niet!!

Door naar Vorden, eerst maar eens naar het centrum, bus parkeren, hondjes mee en Vorden verkennen, bij de eerste winkel blijft er al een sjaal aan de vingers hangen, alles 50% dus die moet mee. We vinden een parkeerplaats waar we eventueel vannacht kunnen staan, helemaal aan het begin van het centrum kun je gratis lang parkeren, verder is alles blauwe zone. Tegenover die parkeerplaats is de volgende winkel: nou ja, 10 winkels in een met allemaal streek producten, en linnen jurkjes en daar blijft weer wat plakken.

Uiteindelijk zijn we o zoek gegaan naar een camperplaats waar we rustig weer vanaf kunnen rijden en vanavond weer terug er op zodat we niet op een parkeerplaats in het dorp overnachten, ik vind een camperplaats toch fijner.

Gevonden 6 km van de Reehorst waar de buurtjes zijn en dat is prima. We laten de stroom kabel achter en ons opstapje zodat we straks er zo weer op kunnen. Het is 6 min rijden dus echt om de hoek, maar wel over allemaal smalle weggetjes door het bos, vooral terug in het donker was dat goed oppassen geblazen, kan zo een ree oversteken of iets dergelijks.

Onze buurtjes hebben het goed voor elkaar in de Achterhoek, op een mooie plek langs de rand van het park staat hun chalet, mooi stukje grond er omheen, heerlijk voor de honden. Echt leuk. Gezellig buiten op het terras een lekkere cava gedronken voordat we in Vorden bij Grand café het Meestershuis heerlijk hebben gegeten, leuk concept: je bestelt steeds kleine meesterwerken, als een carpaccio, zalm ingelegd in bietensap, gekonfijte eendenborst , stukje diamanthaas minikroketjes : gewoonweg lekker maar vooral heel gezellig. Een leuke afsluiting van onze geweldige vakantie in eigen land.

Morgen nog naar Wijchen en dan naar huis.

Sabine

Was super gezellig! Nu weten jullie ook waarom we het zo heerlijk vinden in Vorden:-)
Volgende keer doen we lunch bij kasteel Hackfort.