En route

En route

De eerste etappe zit erop en het ging fantastisch. De wekker stond op 7.30 uur, geen tijd voor vakantie maar ja, er moest nog afgetankt worden en de camper van Peter en Mia moest nog naar de weegbrug. Met dit laatste zijn we begonnen, want als er echt te veel in zou zitten dan moeten we thuis de boel herinrichten zei Mia, dus ga eerst maar wegen en kom dan maar terug. De weegbrug is gelukkig dichtbij, klusje was dus zo geklaard, gewogen 3480kg, lijkt goed, een kleinigheidje: gemeten zonder passagier, scheelt 60 kilo schoon aan de haak, maar ja zo zit ze niet in de camper. Overbeladen met een kleine 45 kilo, zijn we na het ontbijt, 46 kilo gewoon, vertrokken met eind bestemming Charleville-Mézières, camping carpark aan de Maas, mooie plaats.

We zijn zonder enig oponthoud op de plaats van bestemming aangekomen, dat zag er vanmorgen toen we het ochtendnieuws hoorden ff anders uit. De Belgische boeren hebben voor velen vandaag roet in het eten gegooid, gelukkig voor ons niet, geen boer gezien op onze route. Via Maastricht bij Visé de grens over langs Luik, Namen richting Dinant, maar het laatste stuk hebben we binnendoor gereden ergens in de middel off no where, (vast een oude smokkel route) zijn we naar Charleville gereden.

Om 15.05 zijn we gearriveerd, mooie plek aan een inham van de Maas bij de jachthaven. Charleville-Mézières is een mooie plaats, echt Frans, toeristisch, prachtig plein vol terrasjes en bistro’s, wij hebben gekozen voor wijn en bier uit de krat in de garage van de camper, want tja, 46 kilo moet er toch uit.

Een wandeling hier langs de Maas, de voetgangersbrug over het centrum in was voor ons lekker, maar zeker voor ons koninklijk gezelschap Bea&Trics. We hebben de route voor morgen al in getoetst: Chateau- Chinon, tolweg uit gevinkt, 5,5 uur , boeren vermijden.

Ada

Geniet met elkaar

Sabine

Ik zit alweer te hikken van de lach om je verhaal! En dat nog heel wat weken, heerlijk!

Piet

Lineke en Marijke veel plezier en avontuur op jullie voorjaarsreis ?? Hartstikke leuk dat jullie de belevenissen weer delen

Erika

Heerlijk dames weer op pad. Geniet samen en jullie zullen weer veel mooie plekjes tegenkomen...groetjes ?

Greet Theo Bos

Heel veel camperplezier
Geniet ervan!

Jan Visser

Hoop dat jullie de boeren kunnen ontwijken
Mazzeltof ?

Maura

Wat leuk meiden weer samen op pad, hopelijk geen boeren op de weg.
Geniet ervan!

Sanne en noud

Super leuk! Mama heeft het voorgelezen. We wachten op het volgende bericht. Fijne vakantie