Door de graanschuur van Frankrijk

Naar Château-Chinon door de graanschuur van Frankrijk.


Na onze ochtend wandeling zijn we mooi op tijd 10.05 uur vertrokken met eindbestemming de camping car plaats van Château-Chinon, besloten hadden we om geen Tolwegen te nemen maar D- wegen, reisduur ruim 5 uur, volgens Google Maps.


De eerste kilometers gingen redelijk vlot, toch een heel stuk autosnelweg voordat we eraf gestuurd werden door het navigatiesysteem en we op de D wegen terecht kwamen. Op zich zijn deze prima te rijden, alleen is de ene D weg de andere niet. Soms denk ik echt: dadelijk zit ik op een zandpad, of hopelijk ga ik hier niemand tegengekomen want ik pas amper op deze weg.


Ons Peter met zijn huur camper volgt keurig, maakt niet uit of de weg smal, stijl of hobbelig is, hij loodst zijn camper er netjes doorheen. Na 1,5 uur gaan we naar een Air (Franse parkeerplaats) met veel service. We tanken de auto’s weer vol, de prijs bij Total is hier in Frankrijk gunstig, het was een Total pomp, dus hup vol is vol. Net als bij ons twee pompen voor elkaar in elk poortje niets moeilijks aan zou je denken. Wij staan bij een pomp waar bij staat: eerst binnen betalen dan tanken, dus ik zeg tegen Mia je moet eerst binnen afrekenen, loop maar naar binnen, Lineke is er al die kan Frans. Ff later komt ze weer naar buiten, nee kan niet moet met de bankpas aan de pomp, dan komt Lineke terug en zegt, pomp 5 maar ik sta bij 3, eerst achteruit dus, gelukkig stond daar nog niemand. Lekker handig allemaal. We rijden nog naar de parking tussen de vrachtwagens, even pauze houden en door voor de volgende etappe. De bedoeling was weer 1,5 uur, maar dit liep iets anders.


Ongeveer na een uur gooide een Franse haardhout vervoerder met zijn vrachtwagentje ons tijdschema in puin, en reed de spiegel van zijn vrachtwagen in puin, en beschadigde de spiegel van Peters camper dusdanig dat er minstens een nieuw huis omheen moet. Het zag er erger uit dan dat het uiteindelijk is, spiegel huis gescheurd, knipperlicht hing er uit, dodehoekspiegel hing er uit, maar ff knutselen en ons Peter had alles weer op zijn plek zitten, en ik heb ducktape dus wij kunnen door reizen.


De Fransman was zo vriendelijk om te stoppen, hij vond het heel vervelend, werkte goed mee met gegevens uitwisselen maar: we hadden geen schadeformulier, hij had zijn rijbewijs thuis, dus moeten we het doen met zijn naam, telefoonnummer, gegevens groene kaart (grijs) in Frankrijk, en kenteken, hopelijk gaat dat goed komen.


Toen hij mij tegemoet kwam dacht ik al: hij moet wel wat plaatsmaken, ik blijf hem daardoor volgen in mijn spiegel en zie hem zo de spiegel van de camper rijden. Wat een sukkel zei ik, Peter zei: ……. Hij rijdt zo de spiegel eraf.


Dit spiegel incident heeft ongeveer 20 min geduurd, voor we weer door konden, zat ons Peter ook nog bijna vast in de berm, Franse klei is vet, gelukkig kon hij wel achteruit de weg op rijden, maar de telefoon ging al weer, Mia: we komen niet weg!! O nee het lukt toch!!


We moesten nog een behoorlijk stuk rijden, en eigenlijk had ik er geen zin meer in, was wel klaar met de graanschuren, kleiwegen dorpjes en rotondes, maar nadat we nog een stop hadden bij de Aldi, wat eten en nog wat boodschapjes, hebben we de rit keurig afgemaakt en zijn we met wat ducktape op de spiegel toch veilig aangekomen in Château- Chinon.


Lineke had het vandaag koud, kachel in de bus stond dus behoorlijk aan zullen we maar zeggen, en ik maar puffen, snapte er niets van, nu wel, ons hardnekkige virus heeft haar weer geveld, daar waar ik maar blijf hoesten leek het bij haar eindelijk over te zijn, maar helaas: morgen maar in bed blijven met een spanbandje erom zodat ze niet uit bed valt tijdens het rijden.



Reacties

Reacties

Margot

Wat een avontuurlijke dag, maar niet het avontuur waar je op zit te wachten. Gelukkig goed afgelopen.
Beterschap voor Lineke.

Greet Theo Bos

'T zit altijd wel eens tegen in de vakantie, maar zoveel op één dag da's toch wel zuur. Morgen nieuwe dag nieuwe kansen, dus toch maar met plezier verder. Gas erop en naar de zon, da's goed voor alle ziekte kiemen.
Succes

Sabine

Snel de zon opzoeken!

Marc en Alice

Avontuurlijk camperen..... beterschap voor Lineke!?

Jan Visser

Zo maak je nog eens wat mee?
Maar snel naar het zonnetje in het zuiden
Beterschap gewenst ???

Annemieke van Heiningen

Sterkte mama! En doe voorzichtig allemaal! Xx

Pieter van Heiningen

Beterschap ma!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!