Even de kloof uit!

Even de kloof uit!

We hadden natuurlijk een prachtige plek zo tussen de bergen, we hebben uitgeslapen, gewandeld langs de beek en langs het spoor, door een weiland, de hondjes konden lekker los rennen.

Sneeuwklokjes kwamen overal op in de wei, een mooi gezicht, echt al voorjaar. Nachtvorst hadden we wel gehad dus alles was wit van de rijp, ook mooi als de zon er op gaat schijnen.

Na het ontbijt en het lozen en vullen van de camper zijn we rond 11.15 uur vertrokken, Peter voorop. Er zijn vast vele wegen die ons richting Spanje leiden, maar Google Maps dacht we gaan over de pas. Smal, smaller, smalst, en maar klimmen er kwam geen eind aan. Gelukkig kwamen we niets tegen in de klim, en dat had ook echt niet gekund op de meeste plaatsen. Een enkele bocht had wat uitwijk mogelijkheden maar niet noemenswaardig. Mia vond het prachtig. Boven kwamen we op een hoogvlakte met prachtig uitzicht. Het duurde 25 min. voordat we op de snelweg waren, die we de rest van de dag gevolgd hebben tot aan afslag 43 richting Cèret. Onderweg 2x ff pauze, een keer om te tanken, en de tweede keer voor koffie met een broodje. Om 16 uur waren we bij afslag 43 maar uiteindelijk na wat rond zwevingen waren we pas om 17.30 uur op een overnachting plek.1

Alle campings zijn nog dicht, ook al staat op de website dat ze open zijn, dat is wel lastig. Maar ook bij Cèret in de buurt zit gelukkig een camping car plaats, en die zijn open. Na twee camping pogingen zijn we toch weer naar een car plaats gereden. We zijn nu in Amélie-Les-Bains-Palada het kan maar een naam hebben.

We zijn bijna in Spanje het weer is nu goed, zo rond de 20 graden met zon en dat is de komende 2 dagen zeker nog zo, daarna gaat de temperatuur iets naar beneden, we gaan het zien.

Morgen proberen we Peñiscola te bereiken, is nog ruim 400 km dus dat is op tijd vertrekken want anders hebben we geen plek.

Sabine

Heerlijk, 20 graden! Goeie reis weer morgen.

Marc en Alice

Mooi zo'n bergpas rijden, en veiliger dan landweggetjes met tractoren ??

Piet

goede reis