Jávea

Jávea

We zijn om 10.10 uur vertrokken, met prachtig reisweer, zonnebril op en gaan. Peter moest een keer extra steken om uit zijn plek te kunnen komen, maar moeilijk was het niet. De camping af links rotonde rechtdoor en ons navigatie zei volgende rotonde naar links. En die van Mia zei rechts. We zijn dus beide een andere richting op gegaan en bijna tegelijkertijd gearriveerd. Zij hebben even Barcelona aan gehouden, stukje terug dus, en dan naar autosnelweg 7 richting Castellön. Wij eerst over autoweg 10 gelijk richting Castellön, een prachtige route. Om 13.20 uur waren wij op de camping in Jávea: camping dicht aan zee dus een drukke camping, maar super mooi.

Tijdens een gesprek in de toilet ruimte met een Duitse vrouw waaraan ik vroeg of ze wist of we in Peñiscola naar de dokter konden, wist ze alles van deze camping in Jávea maar niets van Peñiscola, ze waren er nog maar net in Peñiscola en hadden daar voor in Jávea gestaan, en ze vond het fantastisch hier. Hier moesten we echt naar toe.

Valencia hebben we laten liggen, komt wel weer en keer, zal niet veel veranderd zijn ten opzichte van vorig jaar.

Lineke heeft vanmorgen even gebeld naar de camping om te vragen voor plek, daar deden ze een beetje geheimzinnig over, misschien, denk het wel, we wisten dus nog niks, maar we gingen wel. Van Gerian weten we als je voor 2 uur ergens bent er meestal plaats is. We waren er voor 2 uur. Op de poort van de camping staat full, maar ze hebben best wel wat open plaatsen, zelfs plaatsen naast elkaar. We konden kiezen uit 3 plaatsen waar naast of voor elkaar plek was, niks vol dus, plek zat. Misschien vol voor long stay, want die zijn er zat hier. Het is echt een mooie camping: we staan naast het toilet gebouw, ook handig, en niet geheel onbelangrijk: het toiletgebouw gebouw is super, grote douche met eigen wasbak en spiegel, stopcontact, bankje voor je spullen, kortom groot genoeg zonder dat de boel nat wordt of je weer nat gezweet bent van benauwdheid ( klein hokje) pff hebben we ook wel eens.

Lineke en ik zijn al gedoucht, Mia heeft een middag dutje gehad, dik verdiend, slecht geslapen, Peter had weer last van hoestbuien en bij een van die buien schoot er een spiertje verkeerd wat leek op een messteek. Gevolg, hij kon niet meer lekker liggen en heeft zittend geslapen, vanavond maar weer vroeg naar bed.

We gaan eerst uit eten hier op de camping zit een goed restaurant ( volgens de Duitse vrouw) tot nu toe heeft ze alles goed doorgegeven, dus hier vertrouwen we ook op.

Vandaag hebben we buiten de camping ontdekt niet veel gedaan, morgen gaan we Jávea zelfontdekken.

Greet Theo Bos

Zo een nu begint voor jullie echt de vakantie. Fijn hoor.
Met z'n drieën Peter's nek maar goed masseren en dan is het sneller over?hoop dat vanaf nu alles meezit

Tessa

Eet smakelijk, knap lekker op en genieten maar