Wandelen naar het oude centrum!

Wandelen naar het oude centrum!

Vannacht werden we zeeziek van het schommelen, niet door de golven maar door de wind. Eén kleine storm, veel wind, was heel goed voelbaar in onze camperbus, en helemaal in de camper van Peter en Mia.

Toch heb ik redelijk geslapen. Gisteravond voor het slapengaan een codeïne tabletje erin en het hoesten werd een stuk minder.

We hebben allemaal de tijd genomen om rustig op te starten, ik ben rond 8.30 uur met de hondjes gaan wandelen, dat is nou eenmaal hun tijd op vakantie, terwijl de rest ging douchen, de hut opruimen of andere zaken.

Na het ontbijt zijn we gaan wandelen richting de oude stad, dat is vanaf de camping niet meer dan 2 km, maar allemaal omhoog, en dat was voor Lineke nog te veel gevraagd, gelukkig zei ze op tijd: dat gaat niet lukken, ik ben nu al buiten adem, jammer maar Lineke ging terug, niet alleen: Bea en Trics, enigszins teleurgesteld, gingen met haar mee.

Langzaam zijn wij verder gekuierd want al dat gehoest heeft ons allemaal behoorlijk teruggezet in ons conditie niveau, de hartslag is beduidend hoger dan normaal.

Peter vind het nog snel koud, thermostaat werkt nog niet goed, ik in de korte broek had namelijk nergens last van, maar warm was het zeker niet. De wind is aardig gaan liggen maar de bewolking houdt de zon nog te veel tegen: temperatuur is niet boven de 15 graden geweest. Voor morgen is dat anders voorspeld. Zon en 22 graden.

De oude stad is aardig, staat een aparte kerk, een vierkant blok met een vierkante toren helemaal van mergelsteen. Er liggen oude kanonnen voor als bank, en in de voorgevel zitten volgens mij allemaal schiet gaten. De kerk is duidelijk ook ergens anders voor gebruikt in de loop der tijd. Wil je meer over de kerk weten: kijk dan hier: https://www.javea.com/nl/iglesia-de-san-bartolome/

We hebben heerlijk door het oude centrum gewandeld mooie smalle steegjes, goed onderhouden, ziet er netjes uit. Op een terrasje achter de kerk hebben we koffie gedronken en nachos gegeten, Peter nog een biertje gedronken, €22 gaat in Nederland niet lukken 5 koffie 1 bier en nachos.

Eenmaal terug op de camping zijn we allemaal weer even gaan rusten, jammer, maar we zijn gewoon allemaal nog steeds niet de oude, maar we lijken er steeds meer op.

Morgen reizen we door naar Aspe, het kartonnen huis, veel over gehoord, ben dus heel benieuwd.

Sabine

Elke dag een beetje beter

Marc en Alice

Langzaamaan de goddelijke kant op. Het kartonnen huis, dat hebben wij wel voorbij zien komen tijdens ons "Spanje avontuur"... ik ben benieuwd naar de verhalen ?

Margot

Veel plezier bij Gine en David van het Kartonnen Huis. Doe ze maar de groeten van ons. In hun laatste vlog zijn Joep en ik aan het boulen. Grappig?