Slapen op de parallelweg

Slapen op de parallelweg.

We hebben voor de deur bij Beppie en Wouter overnacht, prima plek voor en nachtje. We konden aan het stroom, voor ons nog geen noodzaak maar van de camper was de huishoud accu al leeg. Koel vries combinatie trek de accu dus in een aantal uur leeg.

Friet met kip en appelmoes of sla dat was het menu gister avond inclusief drank met 6 man €80 inclusief fooi, ik snap de overwinteraars wel, thuis de kachel uit en hier alles 3x goedkoper.

Rond een uur of 9 zijn we terug gereden Peter en Mia mee in de Mazda, wij met ons busje terug naar casa Tiny, zo heet het huis van Beppie, vernoemd naar haar overleden man, mijn neef. We hebben nog gezellig wat na gekletst even een plan gemaakt voor vandaag, tijd afgesproken voor het ontbijt enz.

De nacht was prima ook al stonden we aan de weg. Lineke weer niet helemaal fit, de bijwerkingen van die antibiotica speelt zo nu en dan weer op, en vooral de buikklachten het ergste. Nog 2 dagen slikken en de kuur zit er op, ff volhouden schat.

Mia heeft vanochtend op de deur moeten kloppen om ons wakker te maken, even dacht ik: o oo policia we doen iets wat niet mag kamperen op straat, maar gelukkig het was Mia. Beppie en Wouter waren ook al op, wij waren duidelijk weer de laatste. Rondje met de hondjes langs de bakker, nog even achter langs casa Tiny gelopen, moet eerlijk zeggen mooie Spaanse wijk ziet er allemaal keurig uit, bijna op de golfbaan, die is op loopafstand, en daar zijn ze een prachtige nieuwbouwwijk aan het zetten, hier geen stikstofprobleem bij het bouwen, er wordt volop gebouwd.

Na het ontbijt zijn we in Torrevieja naar een shopping center gegaan, echt groot, maar volgens Beppie is dit een kleine. Eén keertje is winkelen leuk, maar daar gaan we geen gewoonte van maken. We hebben voor vannacht een plekje bij een finca, oude Spaanse boerderij, natuurlijk van Nederlanders die er een camperplaats in aanleg hebben, maar wij mogen vast komen proef camperen: we zijn heel benieuwd.

Gevonden, even dacht ik: dat weet ik ook niet, ik zag niets wat zou kunnen lijken op een camperplaats in aanleg, slechts een doodlopende weg wat al snel een zandpad werd dwars tussen de artisjokken velden door. En ineens stonden we dan toch tussen 2 huizen in. Links een poort, daar woont de Engelse buurman, rechts een poort, en daar moest het zijn als het goed is was de rechter poort open, dus Lineke ging op onderzoek uit. Poort kon open, is wel smal, ik kan er door, ons Peter net wel of net niet, hij is binnen. We zijn hier helemaal alleen hebben de sleutel van het huis, kunnen gebruik maken van toilet en douche hebben 16 ampère stroom. Gratis wifi, helemaal top; ik houd hier wel van pionieren, ergens komen waar het nog in aanleg is, en niemand te vinden dan wij, heerlijk.

De eigenaar van deze finca is niet eens in Spanje, alles gaat via de app. Hij zit in het koude kikkerland, geweldig dat dit nog kan, hoop dat het zo kan blijven. Er is echt wel wat van te maken, het huis ziet er so wie so niet verkeerd uit, leuke overkapping/ porch half om het vierkante huis, gelijk onder de kap. Er zit een zwembad bij, dat is nu nog koud, geen verwarmd zwembad. Er wordt nog een overkapping bij gebouwd, die is al bijna af, moet nog gestuct worden, en dat gebeurt wellicht dit weekend, we gaan het zien. Achter het zwembad is nog een groot braakliggend stuk grond, en daar zou ik de camperplaats maken, dan kan hij er heel wat kwijt, en in deze streek kunnen ze best nog wat camperplaatsen gebruiken. Aan de kant waar wij nu staan is slechts plek voor hooguit 3 campers, en daar kun je de kost niet mee verdienen. In het huis is ook nog een kleine studio voor 3 personen te huur, en daar gebruiken wij nu het toilet van, maar in de toekomst zal er voor de camperaar een toiletruimte komen. Plekje om te onthouden, pareltje in wording.

Margot

Wat leuk om zo op de leukste plekjes uit te komen. Geniet van elkaar en de zon.
Wij denken aan jullie.

Marc en Alice

Leukkkk! Jullie zoeken goeie plekjes uit. Lineke; rauwe knoflook, rauwe gember, vers citroensap, honing en cayennepeper mengen. Drie theelepels per keer 3x per dag in warm, niet kokend! water en vlot opdrinken. Doet wonderen

Piet

geniet ze ??

Wouter Last

Leuk dat jullie toch nog zo goed zijn terecht zijn gekomen op jullie huidige camperplaats !
Gezellig jullie hier te gast te hebben gehad en zien uit naar wederom een treffen in ons nieuwe/ oude huis in Benijofar volgende keer !

Onze papegaai Guus mist jullie Trix al en dat zal zéker wederzijds zijn, goh wat was jullie leuke hond gefixeerd op deze vogel…..!

Gezellig jullie even even een dag - best kort- op bezoek gehad te hebben. Volgende keer graag dagje langer en dan ontvangen we jullie graag in onze ‘nieuwe’ woning .

Guus ziet ook al uit naar een nieuw treffen met jullie honden !

Goede reis en we blijven jullie volgen! ???

Beppie

Ik sluit me helemaal bij Wouter aan!
Fijne reis verder en tot ziens in het mooie Spanje! ??