Zoeken naar?

Zoeken naar?

Vandaag hebben we ons rot gezocht naar de opladers van de fiets, zo’n klein camperbusje en nergens te vinden. Alles, maar dan ook alles is uit de camper geweest en geen oplader, hoe kan dat? We zijn zelfs terug gereden naar huis toen we net weg waren omdat we de oplader van Lineke waren vergeten, maar ook die konden we nergens vinden. We zijn maar gestopt met zoeken het was inmiddels 11 uur en we wilden graag naar de week markt in Almoradi en die stopt om 14 uur. Dus zonder enige ondersteuning, ik had nog 1 streepje kon nog 4 km, Almoradi is 3,5 kilometer dus onhaalbaar heen en weer, behalve als we de eco stand inschakelen dan komen we in elkgeval daar, terug zien we wel.

Google Maps wordt ingesteld op centrum Almoradi en daar gaan we. De weg over het viaduct van de A7, dat denk ik ten minste dat het de A7 is, en na het viaduct zijn we er zo, Google stuurt ons zelfs om, rechts links, rechts, komen weer op de zelfde weg uit, maar wel in het centrum en op de markt. De markt is echt groot, zo’n beetje heel de binnenstad staat volgebouwd: veel al kleding en hebbedingen, klein stuk groente en fruit.

Peter is niet zo’n markt ganger, hij was vooral gefixeerd op de terrasjes, maar hij moest een beetje geduld hebben. Geduld wordt altijd beloond, vol in de zon kwamen we uiteindelijk bij een Engels drietal, drie vrouwen die een leuke tent runden op de hoek van de markt. We hebben er koffie gedronken, geluncht en nog wat gedronken, 2 wijn 2 bier en weer voor bijnaniets.

Op naar de Lidl want voor vanavond gaan we lekker vlees halen voor op de plaat, dan hebben we piepertjes, roerbak groenten en een stukje vlees voor op de bakplaat en dat hapt zo heerlijk weg.

De terug weg ging via Daja Nueva, een viaduct te ver eigenlijk, we zagen ons plekje, vooral het huis wat er bijhoort al lang liggen, maar we moesten helemaal rond, naar het andere viaduct om uiteindelijk bij de campers te komen. En ik zonder ondersteuning: batterij was al lang leeg.

Eenmaal terug ging het zoeken door, waar zijn de opladers, klein zijn die dingen niet, onbegrijpelijk dat we die niet vinden, we geven het op, Lineke stapt uit de camperbus, het oog valt op de twee kleine laadjes onder het keukenblok, nog geen 10 centimeter hoog, en ze zegt: heb je al in die laadjes gekeken, en ik denk, o shit, hoe kan ik dat nou vergeten, heb ze er zelf ingelegd. Opladers zijn terecht, camper opnieuw ingepakt alles weer netjes opgevouwen, wij oververhit.

Mooi weer, echt mooi weer hadden we vandaag, genieten, echt genieten was dat, en morgen weer volgens de geleerden, we gaan het zien. We hebben het echt naar onze zin hier op deze camperplaats in wording, eigenlijk een top plek, van alles voorzien, en allemaal voor ons.

De zon is nog maar net helemaal onder, het is hier langer licht dan thuis, maar als de zon weg is, koelt het snel af.

Beppie

Mooi stukje traditioneel spanje het plaatsje Almoradi!
En inderdaad niet duur en voor ieder wat wils op de markt.

Greet Theo Bos

Ik reis in m'n gedachte met jullie mee. Zie me al kuieren over die Spaanse markt en zitten op zo'n zon overgoten terrasje. Héérlijk! Geniet. Nog lekker verder