Vandaag scheiden onze wegen!

Vandaag scheiden onze wegen.

Allemaal een schoolreisjes gevoel, allemaal iets minder goed geslapen, en allemaal een beetje zenuwachtig. vandaag beginnen Peter en Mia aan hun terugreis, 19 dagen samen op reis, en nu moeten zij terug en reizen wij met z’n tweeën verder.

19 dagen kennismaken met het camperen, alles meegemaakt, kleine aanrijdingen, spiegel stuk, motor bescherm plaat verloren op de snelweg, minstens een week ziek, wat kan er nu nog gebeuren in de laatste 6 dagen.

Na een heerlijk ontbijt op de veranda van het huis waar wij al voor de 4e dag in de tuin staan, hebben we met een lach en een traan Peter en Mia uitgezwaaid: zij zijn onderweg naar Peñiscola, ze rijden zo’n beetje de zelfde route terug naar huis. Mia stuurt mij elke dag een berichtje wat ik onder aan mijn verhaal post, zodat jullie thuis ook zien hoe het hen vergaat zonder ons.

Wij zitten heerlijk in de zon, we blijven hier nog twee nachtjes, gewoon omdat het kan, en het zulk heerlijk weer is. We wanen ons eigenaar van een prachtige finca in Spanje. We zijn hier helemaal alleen en hebben alles, privé zwembad, niet verwarmt dus nog een beetje koud, uitzicht, meerdere plaatsen om te zitten. In de zon, uit de zon. In de wind, uit de wind, prachtige fiets mogelijkheden, en de hondjes lopen heel de dag lekker los rond, of liggen net als wij uitgeteld in het zonnetje.

De dag verloopt iets anders dan het plan was, zo zie je maar weer dat plannen ons tijdens de vakantie niet past. Vandaag hebben we niets maar dan ook niets ondernomen, ja een rondje met het hondje, keer naar de straat gefietst om het vuil in de container te stoppen, de trui die ik al 19 dagen elke ochtend aan heb gewassen, maar vergeten uit te spoelen. Hij zal lekker ruiken, maar moet er maar niet mee in de regen gaan lopen, dan gaat hij vast schuimen. Buiten douche gemaakt uit het zicht van de camera’s, weet niet of ze aanstaan, zal niet maar toch! Klinkt heel ingewikkeld, is niet meer dan 15 liter warm water en er de Isabella buiten douche pomp in hangen en douchen maar. Ik help haar en zij helpt mij.

Lekker buiten gedoucht: 25 graden hier vandaag, dan is zo’n buiten douche heerlijk. En een volle emmer warm water is genoeg voor ons allebei. We hebben hier alles, er is ook wel een douche in het gastenverblijf, maar geen warm water, dan kunnen we net zo goed buiten douchen met dit weer, scheelt schoonmaken van de douche.

Eigenlijk is dit nog helemaal geen camperplaats, de vergunningen zijn aangevraagd, maar nog niets is er aangelegd. Geen vuilwater stort, dat doen we in het toilet van het gastenverblijf, stroom komt gewoon van het huis, er ligt een verlengsnoer waar 4 aansluitingen op zitten. En aan de achterkant van het huis is een soort beach volleybal veld gemaakt waar achter elkaar misschien 3 campers op kunnen staan. En daar staan wij nĂş helemaal alleen. Maar het is een moord plek. Het huis is prachtig, en het belangrijkste, het is hier mooi weer. Het ligt in niemandsland tussen AlmoradĂ­ en Daya Nueva.

Als de eigenaar het rond krijgt, komen er 20 camperplaatsen op het braak liggende terrein voor en naast het huis. Hij kan er echt een pareltje van maken. Morgen komen er misschien nieuwe gasten, ook Nederlanders, als ze door de poort kunnen, want ons Peter kon er amper in en uit.

Hebben wij allemaal geen last van met ons jumpertje.

Mia belt: 16.05 uur, ze zijn er, met een kleine omweg, “navigatie foutje” hebben ze de parking in Peñiscola, dicht bij de oude stad bereikt. Alles is goed gegaan, onderweg pauze gehouden op een parkeerplaats langs de snelweg waar ze heerlijk buiten koffie hebben gedronken, onderweg nog getankt, met de juiste brandstof. Is een dingetje hier, want er staat geen Diesel op maar Gasoleo: maar benzine is Gazolina dus opletten, gaat maar zo fout.

Peter en Mia gaan nog even door de oude vesting stad lopen en daar een hapje eten, want de parking heeft geen stroom, wel een water tappunt en stort. De huishoud batterij zit vol: als ze zuinig zijn met stroom komt het goed. Ik zei tegen Mia anders ff starten, 20 min laten lopen: batterij weer vol. Zal niet nodig zijn.

Wij gaan morgen naar Hiltrud: het wordt hier te druk, krijgen net een berichtje dat er nog iemand komt morgen, dus 3 campers op het volleybal veld. Maar erger nog: die gaan allemaal dat gasten verblijven gebruiken om de Wc te legen: daar hebben we geen zin in. Wij maken het nu netjes schoon, dat is dan ons eigen shit, want een schoonmaakploeg is er natuurlijk ook nog niet.

Wij genieten nog ff lekker van de zon ook al is het 17 uur de zon gaat hier voorlopig nog niet onder.

Erika

Nou, eindelijk alle zieken opgeknapt en aan de omgeving en het weer ligt het niet. Veel plezier nog. Lieve groetjes ?

Annemieke

Veel plezier samen en groetjes aan Hiltrud!

Marc en Alice

Leuk al die foto's! En weer op weg naar een nieuw avontuur ?

Beppie

Mia en Peter; succes met de terugreis en lekker genieten saampjes!
Marijke en Lineke; veel plezier met de voortzetting van de reis!