Hiltrud

Hiltrud!

Hiltrud heeft een beetje geduld moeten hebben, we zijn al een week in de omgeving van Torrevieja, maar vandaag zijn we er dan. En nu blijven we gewoon een paar dagen. Het weer is vandaag fantastisch 38 graden gemeten op het balkon van Hiltrud. Ons busje staat hier in de straat, maar net niet in het zicht, das jammer. Volgens Hiltrud staat hij veilig. Volgens Wouter van Beppie is Torrevieja het meest criminele stadje in de omgeving, Hiltrud die er nu de tweede winter woont heeft nog nooit wat gezien of gehoord. We gaan het zien, hij staat op slot, en op de Bear lock, de buit is er uit, wat kan er gebeuren. Ik loop er nog wel een paar keer naar toe met de hondjes, alsof dat helpt(:

Vanmiddag zijn we over de boulevard gelopen van Torrevieja, prachtig weer, klein briesje heerlijk om een biertje te doen op een van de vele terrasjes.

Zonnebril vergeten, die ligt bij Hiltrud op tafel, shit denk ik dan: dat wordt hoofdpijn, zon is heerlijk maar mij hoofd kan er slecht tegen, en al helemaal als ik geen zonnebril op heb of hoed, en ik had geen van twee bij me. Geen nood, zegt Lineke, er komt vast zo iemand met een ruim aanbod aan nep merk zonnebrillen en dan kopen we er wel een. De woorden waren nog niet uit de mond of de eerste venter stond aan ons tafeltje. We kochten een zonnebril die over mijn gewone bril past voor €10: vraag prijs €15 ….we gaven gewoon €10, niet begrepen niet verstaan, en €10 vond hij ook goed. Vele venters zijn ons tafeltje nog gepasseerd, ze gaan gewoon naar elke tafel waar iemand zonder zonnebril zit, en Lineke had ook geen zonnebril, maar die kan er tegen.

Heel de boulevard zit trouwens vol met Afrikaanse mannen die nep merk kleding, tassen, riemen, noem maar op verkopen, hartstikke illegaal, en ze weten precies wanneer de politie komt, want 10 minuten voor die tijd wordt snel het kleed in gevouwen en als een knapzak op de rug gehangen en weg zijn ze, helemaal weg, nergens meer te zien. Als 15 min later de politie is geweest van twee kanten komen ze weer terug en even later ligt heel de handel weer keurig uitgestald op straat. Zij hebben vast insite informatie: een lek bij de policia.

Bij deze temperatuur tikken 2 kleine biertjes goed aan, hoe gezellig het ook is, maar 3 kan echt niet, rozig wandelen we terug naar Hiltrud haar appartement. Temperatuur op het balkon inmiddels aan het terug nemen, maar nog steeds boven de 30 graden.

Onze was hangt inmiddels boven op het platte dak te drogen, die ging gelijk de machine in bij binnenkomst. De hondjes zijn al weer gewend aan de nieuwe situatie, geen finca waar ze vrij rond lopen, maar een boven woning met balkon. Wat zijn ze toch handig. Wij slapen hier bij Hiltrud, de bus staat niet recht genoeg om fatsoenlijk te slapen en op blokken rijden mag niet, dan lijkt het op kamperen en dat mag niet in de stad.

Peter en Mia hebben goed geslapen, hadden nog genoeg batterij over vanochtend, en ook de gasfles vol genoeg om lekker koffie te zetten op de ouderwetse manier. Om 14.30 uur kwam er een appje met de Franse vlag, vive la France, vaarwel Spanje. Inmiddels heeft Mia gebeld dat alles is goed gegaan, ze staan op een camper car park in Argelês sur Mer. Camperplaats aan zee, wordt dus meer gebruikt, is ook goed te zien hoorde ik Peter op de achtergrond zeggen’ “zooitje hier”

Ze hebben stroom, kunnen lozen als het moet en vullen, en voor een nacht is het gauw goed. Er staan 10 campers, allemaal Duitsers/ en tot nu toe hebben we nog geen camper car park gehad waar het zo druk was, dat zal ook de reden zijn van het zooitje. Niet de Duitsers, althans daar ga ik vanuit, maar de hoeveelheid campers die graag aan zee staan.

Ze hebben lekker gewandeld, de stoeltjes staan voor de camper lekker biertje en wat te knabbelen: we hebben het goed zegt Mia, en daar word ik blij van. Morgen weer een etappe richting Wijchen, Peter wordt steeds blijer.

Tessa

Wat klinkt het weer heerlijk!!!

Marc en Alice

Lekker hoor, geniet ervan en groetjes aan Hiltrud!?

Greet Theo Bos

Tegen de tijd dat ze terug zijn in Wijchen zijn ze helemaal verslaafd aan het camperen?

Lineke van Kooten

Ik hoop het Greet