Accu opladen!!

Accu opladen!!

Gisteravond gezellig gekaart met Hiltrud, we lagen voor ons doen laat in bed. Op zich niet zo erg, want het bed was erg hard, wij zijn verwend: in ons busje hebben we zo’n lekker bed, daar kom je echt uitgerust uit, dat was nu ff anders. We slapen hier nog 1 nacht, morgen reizen we door richting ?? Zon !!

Vroeg wakker, logisch, allebei stijf dus rekken en strekken om weer een beetje mens te worden. Ik gelijk wandelen met de hondjes dat helpt ook vaak om de stijfheid kwijt te raken. Ik loop natuurlijk weer naar de bus ff kijken of alles oké is. Hij stond er nog netjes bij, alleen de huishoud accu leeg, ook logisch hij staat heel de dag in de schaduw, dat zonnepaneel doet niet veel.

Nou dan straks maar ff gaan rijden en hopen op weer een parkeerplaats hier in de straat. We rijden na het ontbijt naar een grote speelgoedwinkel “Juglandia” daar wil Hiltrud nog een paar legpuzzels kopen van 1000 stuks, ontspannings hobby, ik heb ook van de momenten dat ik dat heerlijk vind.

Lineke en Hiltrud gaan naar binnen, ik laat de bus lopen, accu moet weer vol.

Ondertussen kijk ik of er een camping in de buurt is en vindt er een 9 km verderop. Mooie rit voor de accu, en als er plaats is kunnen we daar vannacht gaan slapen: jammer, no dog’s allowd. Dus mooie camping Florentina, maar niets voor ons. Nog een nacht in dat harde bed dan maar.

We rijden terug naar Hiltrud en waarachtig ons plekje is nog vrij, hij is wel wat kleiner geworden, staat nu een andere auto op de plaats voor de open plaats, maar het moet kunnen. De straat is smal staan aan beide zijden auto’s, en er is al verkeer achter me. Lineke stapt uit, zij is de gids, om te zorgen dat ik de fietsen die achterop staan niet in de boom parkeer, en de rest kan ik zelf redelijk overzien. Moet wel vaak steken maar uiteindelijk staat de bus weer keurig op z’n plek klem tussen de boom en de stationwagen.

We doen nog wat boodschappen, gaan koffie drinken bij de onderbuurvrouw van Hiltrud, die werkt hier om de hoek in een game bar, je kan maar ergens koffiedrinken, en langzaam verandert het weer, er komt wat bewolking binnen drijven, de wind trekt wat aan, geen 38 graden op het balkon vandaag en de komende dagen ook niet.

Onze hondjes zijn geweldig, die wonen net zo makkelijk in een flat 5 hoog als in de camper of op een plaats waar ze vrij kunnen rondlopen. Lift geen probleem, en de weg hier weten ze ook al, als we terug komen van een wandeling door de stad en over de boulevard, gaan ze zo voor het juiste appartementen complex voor de deur zitten als of ze er al jaren wonen. Thuis doen ze altijd lelijk tegen andere honden, vooral aan de lijn, hier niet, zou dat ook een taal probleem zijn???

We reizen morgen door, waarheen? Wellicht Almería aan de kust, ziet er qua weer nog het beste uit.

15.50 uur had ik Mia aan de telefoon, zij waren weer op de volgende bestemming, “Privas” , camperplaats midden in de stad. Ze waren stukje langs de Loire gereden hadden wat smalle straatjes maar een goed chauffeurtje die Peter, dus was geen enkel probleem. De camper car plaats waar ze nu zijn zag er weer fantastisch uit, ze stonden er nu nog helemaal alleen. En het weer? Het regent pijpenstelen zei ze. Wordt het nog droog dan gaan we nog ff de stad in benen strekken en rond kijken.

Marc en Alice

Sterkte met het bed vannacht ?
Morgen op weg naar het volgende avontuur.