Maandag poets dag!

Maandag poets dag!

Klinkt saai en vreselijk maar het was zo hard nodig dat het vanzelf leuk wordt. Elke veeg met de stofdoek had resultaat. Eerst vanochtend de binnenkant, vooral het dashboard mocht wel wat aandacht hebben: alle gleufjes van de ventilatie roosters zaten vol stof, en die zijn er nogal wat. Met speciale dashboard doekjes alles af gedaan: ziet er uit als nieuw. De stoelen, elk stukje staal van de onderkant, alles is weer stof vrij, en de bekleding vrij van honden haren, net als de vloer. Matjes allemaal uitgeklopt vloer gedweild in de leefruimte, en ook daar alles ontdaan van stof.

Vanmiddag de buitenkant: het begon met ramen zemen, maar uiteindelijk is heel de bus gewassen en gezeemd, hij ziet eruit als nieuw. De overbuurman maakte op een gegeven moment de opmerking, je vindt het nog leuk ook hè, je neuriet de hele tijd, hij moest er om lachen, snap ik niks van. Hij is al drie maanden onderweg, maar had nog geen een keer zijn bus gewassen, snap ik wel, veel te groot, net een touringcar.

Van wandelen is niks meer gekomen vandaag, alleen met de hondjes. Lineke is weer wat beter vandaag, iets meer conditie, iets minder gehoest, de hoestdrank doet zijn werk, en de paracetamol ook.

Camperbusje schoon, Marijke vies. Douchen hier kan, maar ik had al gezien dat het lastig is om je kleren ergens anders te laten dan op de vloer, dus ik besloot om zonder kleren te gaan douchen. Thuis alles uit en in de badjes naar de douche, top, douchen ,afdrogen en terug naar huis, dat doe ik altijd voortaan zo. Na het douchen zijn we in het restaurant een lekker biertje en wijntje gaan drinken, dat had ik dik verdiend.

Lineke had vanmiddag al gekookt, heerlijke macaroni, dus straks iets simpels voldoet, hier of thuis, als ze geen tapas hebben dan wordt het thuis.

Afbakbroodjes thuis: heerlijk, ik loop nog een rondje en Lineke bakt de broodjes af, het is koud de wind is er weer en die waait koude lucht over de vlakte, niks aan, dan is het fijn als het thuis in je busje ook gezellig is. We kunnen lezen, we hebben KPN ITV dus tv kijken kan ook en dan hebben we ook nog de wereld aan spelletjes bij ons.

Mia en Peter zijn thuis, veilig thuis maar toch zo ongeveer 3000 km gereden in hun eerste camper reis. Vandaag hebben ze er de laatste 300 km van gereden en alles in de regen, dus welkom thuis, niets veranderd dus. Regen, regen, en nog eens regen.

Wij reizen morgen door, we gaan naar Los Albaricoques boven San José. We reizen door het binnenland, ben heel benieuwd.

Sabine

Klopt van ‘s morgens vroeg tot nu aan toe…..regen, regen, regen.
Dus geniet naar lekker daar!

Marc en Alice

Jullie hebben lente en wij ook, vandaag was het zonnig met 17 graden, heerlijk! ?. We zijn benieuwd naar de volgende locatie.

Greet Theo Bos

Nog veel plezier in jullie schone huisje. Rijden binnenkort naar Peter en Mia om hun enthousiaste verhalen te horen.
Hoop voor jullie op mooier weer. Ook voor hier. 't is gewoon kl###n

Visser Jan

Weer een mooie anekdote voor het plakboek
Goed te horen dat jullie je vermaken