Zwerfvuil!!

Zwerfvuil!!


Druk druk druk had ik het vandaag. We hebben goed geslapen, van Beppie kregen we gisteravond ook nog een tip, zij is net als Lineke voor de tweede keer ziek geworden, haar kleinzoon heeft haar waarschijnlijk opnieuw besmet en Hiltrud Lineke, of Lineke Hiltrud wie zal het zeggen. De tip was: neem voor het slapengaan twee paracetamol en tegelijkertijd een hooikoorts tablet dat zorgt ervoor dat je niet gaat hoesten. Niet is niet juist, maar het was veel minder, waardoor ze goed heeft kunnen slapen en anders wakker werd.


Voor het ontbijt inplaats van erna hebben we het wonder drankje ingenomen, en weer ging Lineke bijna over haar nek. We weten dat we vol moeten houden van Marc en Alice maar o o wat is dat moeilijk voor Lineke, terwijl ik het zo opdrink, nergens last van.


Door het ziek zijn hebben we meer was, en moet ook het bed wat vaker verschoond, vandaag was daar het perfecte weer voor zon en wind, de machine hier is groot dus alles kon er in, het beddengoed en de inmiddels weer verzamelde was van ondergoed, sokken en t-shirts en broeken. Omdat Lineke nog steeds niets van mij mag doen dan zitten en liggen heb ik dit allemaal geregeld, alleen Lineke heeft de machine aangezet. Er moest nog een waslijntje bij gespannen worden, maar uiteindelijk hing alles achter de bus te wapperen in de wind. Binnen 1,5 uur was alles droog en heerlijk fris ons bed weer opgespreid.


Tijd voor mijn wandelingetje die ik voor vandaag gepland had. Lineke gaat even liggen, en ik ga eens kijken of ik een route kan lopen hier door het natuurgebied. Ik deel de live locatie met Lineke en daardoor kan ik zelf ook zien waar ik ben. Op de kaart had ik een rivier gezien, hier eigenlijk vlak achter de camperplaats, daar wil ik naar toe en dan een lus lopen die je kunt zien op de kaart, hij gaat door het natuurgebied maar komt uiteindelijk weer uit in Los Albaricoques waar de camperplaats is. Hoe lang de route is kan ik niet zien maar ik kan op mijn horloge zien hoeveel kilometer ik gelopen heb. Ik had me voorgenomen als ik na 4 km niet het pad naar links tegenkom, ik omdraai en de zelfde weg terug loop.


De rivier is een droge geul: de weg naar de camperplaats loopt er dwars doorheen, als er wel water in staat kun je hier niet komen. Volgens mij is deze rivier al heel lang droog want de begroeiing in de rivier is enorm. Ik volg de weg langs de droge rivier richting het natuurgebied. Eerst verhard maar al snel onverhard door niemands land, niets meer te zien dan in de verte de plastic kassen maar vooral de bergen, en hier en daar een plot met se vende (te koop): wat je koopt mag Joost weten. Een oude grot achtige tunnel bedoeld voor opslag van waarschijnlijk olijven want dat is het enige wat ik in de buurt spot “olijven bomen”


In volg het zand/grind pad nu al ruim 3 kilometer als ik op een splitsing kom in de middel of No where , en wat denk je, er staan borden, er staat zelfs een bord wie er voorrang heeft, geen mens te zien in de verste verte niet. Ik houd links aan, dat is wat ik me herinner want ik heb inmiddels al een tijdje bijna geen internet bereik, heel af en toe 1 streepje. Iets verder op kan ik weer links, ik kijk nog eens op de live locatie en warempel ik zie waar ik ben, ja links af kan, dus ik loop nu tussen de bergen door op een minder begaand graspad, af en toe wordt er overheen gereden zodat je het net ziet.

En volgens de kaart komt het uit op de verharde weg. Maar nee: het stopt boven op de berg aan de rand van één geploegd veld, hier draait de boer zijn tractor, shit denk ik de verharde weg is daar ginds ergens, ik zie ook weer de plastic kassen in de verte en weet dat daar de verharde weg begint. Ik loop door over de wildernis, geen pad, alleen struikjes en klei keien, dus uitkijken voor de enkels, want als hier wat gebeurt zonder internet is het niet best. Uiteindelijk zie ik een soort geiten pad, smal met hoefjes, langs de bergrand wat richting de plastic kassen gaat en dat ga ik volgen. Even later loop ik weer op een graspad van de boer langs zijn geploegde grond richting de weg. Ik merk aan mijn internet streepjes dat ik meer in de wereld van de mens terecht kom, en daar gaat mijn telefoon, Lineke, gaat het wel goed, je deelt al 27 minuten niet je live locatie, ik zeg dat klopt heb hier bijna geen internet, maar ik weet waar ik ben. Ik loop bijna weer tussen de plastic kassen en dan heb ik weer goed internet en toets ik de camperplaats in op Google Maps, komt goed. Nog 45 minuten wandelen zei Google dan ben je er.


De weg tussen die kassen door ligt bezaaid met zwerf vuil, ik snap er niets van, je ziet hier nauwelijks mensen heel af en toe rijdt mij een auto voorbij of tegemoet, het kan niet anders of iedereen gooit hier alles uit de auto. Ik kan geen stap zetten zonder dat ik lege blikjes, Plastic flesjes, pakjes sigaretten of andere muk zie liggen, schandalig, hier doen de mensen nog niks aan milieu.


De weg leidt naar Los Albaricoques en net zoals Google al zei, 45 minuten later ben ik terug bij Lineke, mooie wandeling van bijna 8 kilometer. Biertje verdiend.





Reacties

Reacties

Tessa

Marijke op avontuur. Trots op je en nog steeds beterschap voor Lineke

Marc en Alice

Geniet van je biertje en het mooie weer en zorg goed voor Lineke. En natuurlijk voor jezelf, zorg dat je niet ziek wordt ?

Piet

wat ‘n avontuur Marijke en idd ook Spanjaarden hebben steeds minder (c.q. niks) met het onderwerp (milieu)vervuiling. Beterschap Lineke met de 2e golf.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!