Camperplaats Huerta de Murcia

Camperplaats Huerta de Murcia.


Gisteren op campercontact gekeken waar we heen zouden kunnen, en natuurlijk gekeken waar het mooiste weer was en zou blijven de komende dagen, en die zoektocht bracht ons bij camperplaats Huerta de Murcia. Grote camperplaats: wel 40 plaatsen en volgens de reviews niet verkeerd. Vriendelijk ontvangst staat bijna bij elke review. Wij vertrekken rond10.45 uur


Eerst rustig ontbijten en het dagelijkse rondje met de hondjes. Als ik terug ben is de bakker er en ik denk: is eigenlijk wel handig nu, gewoon even een stokbroodje halen bij de bakker inplaats van broodjes afbakken. En wat zie ik dan: daar loopt Lineke al aangekleed en wel en met een stokbrood onder de arm. Dat is de eerste keer van deze vakantie dat ze al aangekleed is als ik terug kom met de hondjes, het gaat nu zeker beter, meestal lag ze nog onder de wol, soms al wel uit bed, maar nog te moe om verder wat te doen, en nu loopt ze daar in eens, aangekleed en wel met stokbrood.


Ik doe alles buiten, Lineke alles binnen. Ik ruim al op wat we niet nodig hebben om buiten te ontbijten. De mat voor de deur, de tocht strook onder de deur, bijzet tafels: al dat soort spul kan al achter in de garage onder ons bed. Enkel de tafel en de stoelen blijven staan. Lineke ondertussen maakt het ontbijt klaar en zet al vast wat we niet meer nodig hebben, zoals de tafel van binnen, de tv en de airfryer zodat dat niet bij de eerste bocht door de camper vliegt. Er wordt koffie voor onderweg gezet, Lineke gaat afrekenen 6 nachten €84 inclusief stroom en water. Als dat allemaal gebeurd is zitten we heerlijk in de zon te ontbijten.


Laatste spullen op z’n plek en daar gaan we richting Nijar, langs de Lidl en dan door richting Murcia. De reis door het binnenland is mooi, het stuk doorAndalusië voordat het weer district Valencia wordt is echt heel ruig, bijna vulkanisch is het. Alle bruggen gaan over droog liggende rivieren op een na, die is voor ongeveer 10% gevuld met water.


Er komt wat bewolking binnen, maar we moeten nog meer dan 150km, dus het weer kan nog álle kanten op. Als we eenmaal op de autovia zitten moeten we 171 km de weg volgen en Google geeft aan dat het in totaal nog 174 km is. Echt druk vind ik het in Spanje nooit, heb buiten de omleiding bij Barcelona nergens in de file gestaan en toch al de nodige kilometers gereden.


We moeten de snelweg verlaten richting Murcia oost, komen op een weg vol rotondes, allemaal recht door tot die ene, daar moeten we de vierde eraf richting Alicante, en dan gaat het fout. Tellen tot vier lukt wel, maar Alicante volgen is de vijfde. Nog een keer rond, en ja bij de vijfde staat toch echt Alicante, nou dan de vijfde. Herberekening, wil zeggen fout gereden. Ik natuurlijk weer verontwaardigd, maar gelukkig bracht Google ons weer keurig terug naar die zelfde rotonde, ik had inmiddels zelf de navigatie voor me, want dan zie ik tenminste waar ik heen moet en dat was afslag 4 van de rotonde. We rijden nog wat en dan ineens zegt Google bestemming bereikt. Geen camper te zien. Ik vraag aan Lineke wat ze ingetoetst heeft en die zegt het adres wat in campercontact staat, niet dus, zat vast een tik fout in. Ik zoek het zelf en we moeten nog 5,5 kilometer dan zijn we er.


We rijden 5.5 kilometer door een citroen kwekerij, de ene boomgaard na de andere, en ook de camperplaats staat zowat in een boomgaard, in elkgeval staan er citroen bomen. We zijn er om 14.30 uur, en geen vriendelijk ontvangst, ook geen onvriendelijk, receptie gesloten en pas open om 17.30uur: siësta zullen we maar zeggen.


Lineke spreekt een Nederlander aan, zijn er genoeg van, en die zegt: als er een vrije plek is waar niet gereserveerd op staat mag je er gewoon gaan staan, en dat doen we dan. Een plekje is er nog waar niets bij staat, de camper die achter mij is komen staan op de oprit heeft dus pech. We staan: we staan recht, maar om nu te zeggen dat ik hier blij van word? nee…..


De recensies zijn goed maar ik vind hier van alles van. Veel te krap op elkaar gepropt staan hier de campers, je kunt de luifel niet uitdraaien, eigenlijk niet eens fatsoenlijk naast je camper zitten. Stroom wordt s’nachts uit geschakeld tussen 10 uur s’avonds en 7 uur ‘s ochtends, blij met mijn omvormer, want ik heb s’nachts stroom nodig voor mijn snorkel ( abneu apparaat).

40 plaatsen 1 toilet en 1 douche voor de dames, krap dus net als de plaats. Eigenlijk dacht ik: morgen gaan we weer door, dit is niks, tot we in gesprek kwamen met de overbuurman. Hij vertelde dat ze hier al 8 dagen staan, en dat je hier fijn kunt fietsen met goede fiets routes, 10 kilometer van het centrum van Murcia, nou dan kijken we morgen even rond hier, maar dan gaan we weer van deze parkeerplaats af, want dat is het, een parkeerterrein waar we €17 per nacht betalen. Het staat hier altijd vol zegt de overbuurman, er is hier ook niet veel in Murcia als van die park4night plaatsen bij IKEA bij de Lidl. En ik zei toen: er is nog een camperplaats bij Murcia, hebben wij vorig jaar gestaan, daar was toen nog geen stroom, eigenlijk niet veel meer dan een stuk braakliggend grond, en ik dacht: maar meer ruimte dan hier.


Hier staan ze dan: de campers van €100.000 en meer, met de dames met aardappels in de keel te vertellen over hun reizen met de NKC naar Noorwegen, Marokko en Afrika blabla bla…. de mannen met rode broeken, de een pocht nog harder dan de andere, hutje mutje op elkaar, en maar recensies schrijven hoe geweldig gezellig het hier is, en hoe leuk ontvangen. Nederlandse pochers, Duitse pochers, maar de Belgen die pochen niet, hebben ook geen madame met een aardappel in de keel, en de mannen zien er heel sportief uit met een lekkere bierbuik. En onze Limburgse buren ( reserve Belgen) zijn ook geschikt. Gelukkig zijn niet alle camperaars zo, zijn de meeste gewoon kei gezellig en zonder aardappel, maar gewoon met de beide benen op de grond blijven staan, toevallig staan hier een aantal van die pochers, en die hoor je dan ook heel de dag.


Wat zouden ze van ons zeggen?? Twee vrouwen, de ene net een hippie met zo’n afgeknipte spijkerbroek en een haarbandje in het haar, de ander in een rood rokje ( toch anders dan een rode broek) maar wel een sloeber truitje er op, in zo’n oud camperbusje: zelf gemaakt ding, dat kan niets zijn. Of: wat leuk die twee oude dames in dat busje, hebben nog meer lol dan wij, drinken wijn en bier eten een lekker toastje om 17 uur…..wat gezellig daar! Ik denk het laatste(:


De zon is inmiddels weg, dan is het ook gelijk fris, en we hebben minder stroom, alles draait hier op zonnepanelen en s’avonds tot 22.00 uur, wordt er een aggregaat bij gezet. Dus koken elektrisch gaat niet, maar gas hebben we ook, gebruiken we bijna nooit maar we hebben het wel. Lineke kookt, weer een aanwijzing dat het beter gaat. We eten pasta met kip in roomsaus. Ik doe de afwas, alles weer eerlijk verdeeld.

Reacties

Reacties

Piet

Fijn verblijf toegewenst, cultuur happen in Murcia ? Fijn te lezen dat het beter gaat met Lineke. Veel plezier

Sabine

Jippie! Fijn dat het nu eindelijk beter gaat met Lineke! Enne, laat maar zien dat normaal doen véél leuker is dan dat ballen-gedoe?

Marc en Alice

Gelukkig gaat het beter, fijn om te lezen dat Lineke weer een beetje in haar gewone doen is?

Brigitte Oomens

Gelukkig gaat het weer beter met Lineke en leuk verhaal Marijke .

Jan Visser

Via FaceTime als gezien dat Lineke er bijna weer boven
“ Jan” is
Weer een fantastisch berichtje
Gieten maar ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!