Murcia!!

Murcia

Klokslag 22 uur viel inderdaad de stroom uit, dus maar vroeg naar bed. Omvormer aan zodat ik ook goed kan slapen, lekker vroeg onder de wol. Het was nog 22 graden in de bus, dus besloot ik om mijn rol kussen, dat altijd tegen de achterdeuren ligt voor de optrekkende kou, er niet neer te leggen. Nou daar dacht ik vroeg in de ochtend anders over, toen was het nog maar 12 graden in de bus, en aardig fris in mijn bedje. Mijn bed uit, en vlug die rol er neer leggen, dan kan ik nog mooi 3 uurtjes slapen.

En dan is er in eens weer stroom, al het licht aan in de bus, want dat ging gisteren vanzelf uit, weer het bed uit, omvormer uit, lichten uit en terug: nog 1,5 uur, heerlijk.

Pieter is jarig, zegt Lineke, het eerste wat ze zei deze ochtend, zo zie je maar hoe een moederhart klopt. Ook na 47 jaar. Gisteren zei Pieter: het mooiste wat je me kunt geven is dat je beter bent mam, nou ik kan zeggen: het gaat heel goed, mam is beter.

Na het ontbijt zijn we op de fiets 10 kilometer verderop de stad Murcia gaan bezoeken, de moeite meer dan waard. Vooral de oude stad is echt mooi. Koffie op een terrasje in de zon, later nog een wijntje, een taartje gekocht bij de bakker, straks voor thuis. Allemaal traktaties op de verjaardag van Pieter, je kunt maar wat te vieren hebben toch?

Het weer is hier prachtig, we hebben volle bak zon vandaag, en dat is morgen ook zo. De camperplaats is flut, althans dat vind ik. Buiten te kleine plaatsen en s’nachts geen stroom, vind ik 1 douche op 40 plaatsen echt te weinig en dan moet je er ook nog €1 in stoppen om 8 min warm water te hebben. En toch hebben we 1 nacht bij geboekt, de zon maakt nu alles goed. En wil je de stad Murcia bezoeken dan is dit toch een van de beste opties voor zover wij nu weten.

De fiets tocht naar Murcia hier vanaf de camperplaats is echt top, bijna heel de weg een geasfalteerd fiets pad, langs de rivier, en een rivier met water. Eerst is het maar een stroompje, maar na de waterzuivering, (moesten we wel ademen zonder neus), werd de rivier steeds breder. In Murcia was er zelfs een rondvaart bootje, maar rondvaren, dat kon niet. De rivier begint in Murcia met een waterval. We parkeren onze fietsen daar waar de stad begint en de rivier op de kade. We bekijken even goed de plek zodat we ze straks ook weer terug vinden. En gaan op zoek naar de oude stad.

De stad is prachtig met veel oude ornementen, gebouwen en zelfs een kathedraal, maar deze is under construction, op een afstand was wel de toren met de klok te zien, maar op het plein van de kathedraal was hij helemaal ingepakt, maar wel leuk, met afbeeldingen erop: het was net een soort stripverhaal.

Rond 14.30 uur waren we terug en dat waren de meeste hier. Eigenlijk is het net een grote familie, de Belgen staan hier al weken en sommige maanden, begrijp ik niks van, als je nou niet wil reizen, dan zoek je toch een top plek, ga je toch niet in het grind op een camperparkeerplaats staan 10 kilometer van de stad. Dat is leuk voor 2 a 3 dagen toch niet om te overwinteren. Ze klitten allemaal bij elkaar midden op het pad. Tja, geen plek naast de camper of geen zon omdat de buren daar in staan, dus zitten ze voor of achter hun eigen camper in de zon, dicht bij elkaar, en dan komen de verhalen weer. Wij zitten gelukkig net op een stukje dat we wel Ă lles kunnen horen maar niet mee doen aan het gesprek, te ver weg zullen we maar zeggen, heerlijk. Even een praatje met onze directe buren is meer dan genoeg.

Na 17 uur komt er weer wat wind en dan moet Lineke naar binnen, beetje voorzichtig zijn we natuurlijk wel. Even op bed en vertrokken was Lineke, buiten zijn en fietsen maakt rozig en helemaal als je zo ingeleverd hebt als Lineke de laatste weken.

Morgen naar de markt in TorreagĂĽera hier 4 kilometer vandaan.

Marc en Alice

Gefeliciteerd!