De Markt!

De Markt!

Markt is een groot woord, 10 kramen, misschien waren het er 11 maar zeker geen 12. Wel was het een mooie route om te fietsen, de tocht naar de markt in Torreagüera. Het dorp op zich had een oud en een nieuw gedeelte, maar echt veel te doen was er niet. Geen pleintje gezien met een koffie tentje of klein terrasje, jammer want dat maakt een uitstapje altijd leuk.

We zijn wel een Chinese bazaar voorbij gereden en daar hebben we een fietspomp gekocht die in de fietstas past. Wij hebben namelijk altijd keurig onze bandenplak set bij ons, maar we hebben allebei niet zo’n handpompje op de fiets zitten. Vroeger zat zo’n ding standaard op een fiets, nu kost de fiets meer dan €3000 maar een pompje kan er niet vanaf, dat is tegenwoordig blijkbaar een optie. €3,45: prima fietspomp, past in de fietstas, kan er zelfs de autoband mee oppompen volgens de beschrijving.

Op de terug weg ook nog langs de supermarkt, geen Lidl deze keer maar de supercombo, nog nooit van gehoord, maar we kwamen er langs, Lineke was erbij, dan krijg ik geen error omdat ik niets kan vinden, ik zoek gewoon niet, ik duw de kar, dat moet ook gebeuren.

We waren mooi optijd terug, hondjes blij en wij blij. We hebben vandaag uitzonderlijk mooi weer, echt weer om te zonnen, ondertussen lezen, puzzelen of slapen en heel goed opletten dat we niet verbranden.

Inmiddels hebben we nieuwe buren, ook met een camper busje, iets meer ruimte tussen de auto’s dan bij de camper die naast ons stond, ook weer Nederlanders uit Kloetingen, Zeeland.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar we blijven tot vrijdag hier, en dan gaan we naar een B&B van Nederlanders in Rojales die er ook 4 camperplaatsen bij hebben, en daar konden we pas de 8ste terecht, vandaar. Zolang het weer goed blijft, blijven we in deze streek hangen, zullen we af en toe wat opschuiven, maar we hoeven pas de eerste week van april thuis te zijn, we kunnen dus tot eind maart in het mooie weer blijven hangen. En misschien nemen we het wel mee, dat zou mooi zijn.

Onze Belgische overbuurman is jarig 70 geworden, vanochtend al vroeg bal. Gelukkig zijn ze met z’n allen vanmiddag gaan fietsen, maar nu 16.15 uur staan de tafels in het midden pad alle stoelen erom heen en gaat het feestje beginnen. De Duitsers achter ons ruiken bier, de mannen sluiten ook aan, de vrouwen blijven voor hun eigen wagen zitten, ik denk dat die hier ook al lang zijn, het kent elkaar allemaal.

Het is inmiddels 19 uur en de groep Belgen zit er nog steeds, worden steeds gezelliger, zijn nu in de fase dat er feest muziek uit de JBL komt en dat er aardig mee gezongen wordt, en de dames gaan steeds harder giechelen. Nu hebben ze lol op het liedje in het bos daar is de jager, even voor het niveau. Ik vind het fantastisch dat ze het zo gezellig hebben, heb er totaal geen last van, het is eigenlijk wel een mooi gezicht 70 en dan zo’n feestje bouwen. Het wordt nú langzaam donker, de zon is onder, het zal nu wel zo afgelopen zijn. Ik ga de hondjes nog eens uitlaten voor het echt donker is.

Margot

Haha..wat een feest. Mooi weer en uitgelaten Zuiderburen.
Beter dan slecht weer en chagrijn?
Leuk dat jullie steeds van die bijzondere camperplekjes vinden. Lekker kleinschalig. Ben benieuwd.

Marc en Alice

Blijf maar lekker in het mooie weer zitten, groot gelijk! Geniet ervan?

Piet

Wat ‘n feest, geniet ze Marijke en Lineke ??

Jan Visser

Leuk dat jullie Rogales weer aandoen
Zijn er ongeveer 23 jaar geleden geweest in een huis van een vriend vlakbij de golfbaan
Veel plezier nog lieverds ❤️