Orihuela of Murcia?

Orihuela of Murcia


Onze buren zijn gisteren naar Orihuela gefietst 15 km verder op, mooie route, leuke plaats. Ik dacht: dat gaan wij vandaag ook doen, ik had de route al klaar staan. Toen zei onze Zeeuwse buurman: vandaag markt in Murcia hele groteMarkt, en uit onze bus klonk, dat vind ik leuker dan, naar de markt. Het werd dus Murcia.


We zijn hier nu voor de 3de dag. Op een plek waarvan ik altijd zei: snap je dat nou, hebben ze zo’n duur ding en dan staan ze zo in het grind pal naast elkaar.

Toen hadden wij nog een caravan en stonden we op het gras, op een plek van minstens 100 vierkante meter, afgescheiden met een haag. Nu 3 jaar later en wat camper reizen verder raak ik er aan gewend dat het soms gewoon zo is, maar mijn voorkeur heeft het zeker niet. We hebben al op van alles gestaan. Gewoon een parkeerplaats in Duitsland aan de rand van een stadje langs de romantische strasse, in Frankrijk op door reis de campercarparken, heel handig by the way, maar mijn voorkeur gaat uit naar die mooie Hollandse plekken: kamperen bij de boer, het rondje Twente, de mooie camperplaatsen bij sommige jachthavens.


Hier ben ik echt voor het weer, de zon maakt het goed. Morgen gaan we naar iets heel anders, kleinschalig bij Nederlandse B&B eigenaar op het erf, ben heel benieuwd.


De fietstocht naar de markt was prima te doen en de markt was heel groot, vol met allemaal vrouwen die voor of achter zo’n shit trolley tas lopen, dan de kinderwagens nog en hier en daar een invalide wagen, kortom niet te lopen als je niet steeds je voeten en benen in de gaten houd. Staan die vrouwen ook nog midden in het pad met elkaar te buurten, letten ff niet op de trolley, komt er een trolley voorbij gerold. We hebben het heel gehouden geen blauwe plekken op het scheenbeen, maar we haten trolley ‘s. Ik dacht eerst nog dat is handig voor Lineke, maar ik sjouw wel, niks nie handig nie zo’n ding. Ergerlijk voor alle anderen op de markt: zelfs de marktkooplui verkopen minder, niemand kijkt meer naar de kraam, ze kijken naar hun voeten. Geen wonder dat die lui zo’n herrie maken, en maar roepen naar die schuifelende massa die slalommend de trolley’s ontwijkt.

We zijn een straat heen en aan de andere kant terug gelopen: blij dat we weer bij de fietsen waren, hebben zelfs geen fatsoenlijke terrasjes kunnen vinden in de buurt van de markt, als in de schaduw of op de hoek van een drukke verkeersader, niet echt uitnodigend, dus thuis koffie!


Het weer blijft lang goed genoeg om buiten te zitten, rond 16 uur werd het weer frisser dus naar binnen. De fietsen staan weer achter op de bus, klaar om morgen te vertrekken, ben heel benieuwd naar ons nieuwe stekkie.

Reacties

Reacties

Piet

Leuk hoor zo’n weekmarkt ?

Margot

Morgen Parking Poolvilla?
Zag ik op Facebook voorbijkomen....
Lijkt me heerlijk ?

Marc en Alice

Misschien is het aankomende nieuwe stekkie eentje uit je dromen mét mooi weer!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!