Todo Cambia

Todo Cambia

Een moord plek, zo kan het dus ook. We zijn van de camper-parkeerplaats Murcia 46 km opgeschoven en zijn nu in de buurt van de zout meren van Torrevieja. Aan de boven kant van de meren, gezien vanaf Torrevieja, tussen Torrevieja en Benijófar in, het hoort bij Rojales. Todo Cambia is een B&B in een prachtige Spaanse villa, morgen krijgen we een rondleiding, ben heel nieuwsgierig. Lineke is al even binnen geweest, je weet niet wat je ziet zei ze. Hoge plafonds, wit marmeren vloeren en een brede trap naar boven. Lineke moest even in het kantoor zijn om wat boeken te ruilen, ze hebben een ruil bibliotheek.

Rik en Lien zijn hier in 2022 na toe getrokken, hebben eerst 8 maanden het huis verbouwd en hebben er toen, gewoon omdat het kan, ook nog een kleinschalig camper terrein bij gemaakt. 4 plaatsen met ieder een eigen vlonder. Wij hadden geluk vanmorgen, wij waren er het eerste, konden kiezen uit 3 plaatsen en de beste hebben we gekozen, natuurlijk, eentje apart van de andere drie, die staan toch te netjes naast elkaar, wel met voldoende tussenruimte, maar het blijft een rijtje. We staan dicht bij het toiletgebouw, gebouw is overdreven, hutje waar de wc en de douche zich in bevindt, en een wasmachine. We kunnen aan beide zijde van de bus zitten, in de zon of uit de zon. Hebben zicht op het zwembad, wat er prachtig uitziet. Nu nog onverwarmd, maar volgende winter is het verwarmd. Reden om terug te gaan.

Naast het zwembad is een overdekte bar ruimte waar je eventueel kunt zitten om te eten of bbqen. Vanavond serveert Lien er broccoli soep en bloemkool soep. €3,95 per bordje, we gaan het proberen, moet wel heel lekker zijn. Er is een jeu de boule baan, en een achteruitgang waar we gelijk op een plaats komen waar we de hondjes kunnen uitlaten.

We hebben gelijk nog een weekje geboekt, we blijven nu tot maandag, dan hebben ze even geen plek voor ons, en woensdag de dertiende komen we weer terug. In de tussentijd gaan we weer even naar Pool Villa, is hier om de hoek, daar waren we al met Peter en Mia, dat is een pareltje in wording, en dit is al een pareltje.

Op fiets afstand van Hiltrud, 9,9 kilometer 30 min. Fietsen. Op fiets afstand van Beppie en Wouter in Algorfa ook maar 10 km. En met al dat ziek zijn van Lineke is deze rust heerlijk. Het gaat nu goed, conditie moet weer opgebouwd worden.

De tocht vanochtend hier naar toe was het grootste gedeelte binnendoor, mooie route we kwamen door Almoradi, daar waren we met Peter en Mia nog op de zaterdag markt, toen we bij Pool villa stonden.

Tot 20 maart hebben we bij geboekt dan hebben we nog ruim 14 dagen om thuis te komen. En met dat bijboeken hebben we geluk, een iemand heeft zijn boeking niet bevestigd waardoor de periode van 13 tot 20 maart nog vrij was. Eigenlijk zitten ze al vol t/m februari 2025 en ze zijn afgelopen 26 december pas begonnen. En de meeste gasten zijn al 2x geweest, op de heen en op de terugweg, dat zegt iets.

Het weer: vandaag zon en ligt bewolkt, de wind trekt iets aan, het is inmiddels 16.30 uur, morgen is het minder met het weer, even een dipje, zelfs kans op regen, maar toch 18 graden. Vanaf volgende week stijgt de temperatuur naar 24 graden, we klagen maar niet morgen als er een druppel valt.

Lineke heeft de was al weer gedaan, die is al keurig droog geworden op de droog carrousel die naast ons staat, ook handig.

Bijna tijd voor de soep, we gaan maar eens naar de bar bij het zwembad.

Beppie

Hoi,
Zullen we nog een keer een bakkie doen als jullie toch nog in de buurt zijn?
Wel ff nog paar daagjes goed uitzieken wij, zodat we niemand kunnen besmetten!
Groetjes en ook wij kijken uit naar zonnetje volgende week, heerlijk ?