De rondleiding!!

De rondleiding!!

Wat een gaaf huis, en wat hebben ze er een fantastische B&B van gemaakt, Todo Cambia vertaald: alles verandert. De entree is al spectaculair, hoge plafonds met van die barok achtige stuc-lijsten er in, die zie je in heel het huis terugkomen. Een prachtige marmeren trap met gietijzeren reling en leuning. De trap verbindt alle 4 de etages met elkaar en loopt vierkant omhoog waar door je vanaf beneden door het trappenhuis naar boven kijkt, fantastisch mooi. Ik kan het bijna niet beschrijven kijk op https://www.todocambiaspain.com/ en verwonder je zelf.

Er is hier in de buurt nog een kleinschalige camperplaats finca vida lenta in Catral, van een Belgisch echtpaar: schijnt ook een aanrader te zijn. Maar ook snel vol, dus bespreken, anders vaak, bijna altijd, geen plek.

Het waait weer, het is bewolkt en er wordt zelfs regen voorspeld tussen 13 en 15, dadelijk eerst nog ff snel naar de dichtstbijzijnde supermarkt om kannen water te halen. Water is hier wel, maar smaakt niet, zelfs als het door onze filterkan is zit er nog een smaakje aan, niet lekker.

Hier naast het terrein ligt een stuk omgeploegd land, je weet niet wat je ziet. Waarschijnlijk is het land overspannen geweest met zwart landbouw plastic, waar dan gaten in gemaakt worden bij het aanplanten zodat de groente niet onder het zand komt te zitten. Deze luie boer heeft het nu gewoon omgeploegd met plastic en al. Als het waait, en dat doet het nu, dan zie je de stukjes plastic door de lucht gaan. Ze hangen overal. In de citroen bomen, in de afrastering, maar het ergste vind ik nog dat achter die afrastering de zout meren liggen, daar waait het natuurlijk ook gewoon in. Nee milieu: daar doen ze hier nog weinig aan, hier hebben ze maling aan Brussel.

Ik ga maar eens kijken of ik een boek kan vinden in onze bus boekenkast waar ik weer echt in kom net als het boek van Elske, want anders duurt een middag regen lang. Het boek Jehanne van Simone van der Vlugt wordt het. Het verhaal van Jeanne d’Arc die leefde in de vijftiende eeuw. De maagd van Orleans. En ik moet zeggen, niet verkeerd.

Lineke kookt een heerlijke pasta met zalm en roomsaus, wil op tijd klaar zijn met eten om de race van Max te kunnen zien. Start 18 uur, ik vind alleen de start interessant, daarna de laatste paar rondjes, duurt gewoon te lang. Ik doe de afwas en ruim alles weer op, loop nog een keer een rondje met de hondjes, en verzorg de koffie. Zo doen we allebei wat.

Morgen op de fiets naar Torrevieja lunchen met Hiltrud.

Brigitte

Leuk geschreven.
Afwisselende reis en leuk om jullie te volgen .