Mooie dag met een bui!

Mooie dag met een bui!

Uitslapen en rustig opstarten is een terugkomend element van onze vakanties. Alles kan en niks moet ook, dat maakt vakantie zo heerlijk. Hiltrud had vandaag een mooie spreuk: je hebt twee levens, je begint aan het tweede zodra je begrijpt dat je maar een leven hebt. Sommige van ons begrijpen het niet en gaan het nooit begrijpen, en die leven dit leven niet.

Onze dag begint rond een uur of negen terwijl de wekker gaat om half negen, we nemen de tijd om wakker te worden. De zon is er weer vandaag, dat maakt het weer een stuk aangenamer. Buiten op de vlonder voor ons busje in de zon nuttigen we het ontbijt. Rik, de eigenaar hier is al in de weer met ontbijtmandjes, die kun je bestellen als je wil, maar wij verzorgen ons zelf. Rik gaat vandaag het zwembad leeghalen, tegels rond het zwembad zijn te scherp, moet een afgeronde rand zijn en in het zwembad laten er tegeltjes los, en of dat nog niet genoeg is, de roestvrijstalen fontein roest, ook niet de bedoeling. Ook hier gaat niet alles in één keer goed en moet er een rechtszaak aan te pas komen om je gelijk te halen. De rust die ze ongetwijfeld gezocht hebben geeft nog steeds de nodige stress en veel werk. Voor ons fantastisch natuurlijk: ondernemers als Rik en Lien maken onze reis leuk, maar ik ben toch blij dat ik al die stress zo langzaam aan achter me kan laten en kan zeggen: niks moet, niets, nada, niënte, noppes en dat is heerlijk.

In de zon op ons vlondertje hebben we nog heerlijk gelezen voordat we met de fiets naar Torrevieja zijn gegaan. 10 km fietsen en dan zijn we bij het restaurant waar we afgesproken hebben met Hiltrud. We kwamen ongeveer gelijktijdig aan, zij lopend wij op de fiets. Goed half uur fietsen. Het weer veranderd een beetje onderweg, er drijven wat regen wolken binnen, er komt iets meer wind, op de fiets is het nog steeds prima, maar net als we er zijn vallen er even van die dikke druppels, elke druppel is gelijk door je truitje en hemd heen. Lineke stuur ik natuurlijk gelijk naar binnen, ik zet de fietsen wel op slot. En altijd als je iets snel wil doen dan gaat het langzaam, verkeerde sleutel bij het verkeerde slot, tas al dicht en de helm nog op, dus tas weer open helm er in, en ondertussen vallen die dikke druppels op mijn rug, nat dus.

Gelukkig zitten we binnen, althans in een dichte overkapping met heaters, we gaan nog verzitten zodat we lekker dicht bij een heater zitten en zo heb ik er geen last van dat ik een beetje nat geworden ben. De Italiaan die Hiltrud uitgekozen had was goed, ik heb nog nooit zo’n lekkere pizza calzone gehad, Lineke een Argentijnse biefstuk met rocquefort saus en Hiltrud spaghetti met een burrata bol er bovenop. Eigenlijk hadden we natuurlijk Spaans moeten eten, lekker tappa’s of een goede paella, maar Hiltrud ging voor Italiaans, en het was heerlijk. Dat Spaans komt nog wel.

We fietsen terug over een andere route, wat meer natuur, dichter langs het zout meer, leuke route, en zijn om 15.45 uur weer terug. Het weer is weer goed, uit de wind in de zon is het heerlijk tot een uur of zes.

Eten hoeft niet meer vandaag: de lunch van 14 uur was zo royaal dat we hooguit nog een bekertje yoghurt nemen als we nog trek krijgen. Morgen gaan we voor twee dagen even naar Pool villa in Daya Nueva hier om de hoek.

Hans

One life live it! Dan heb je genoeg aan één leven! De WEKKER tijdens de vakantie?