Het schelpenhuis!

Het schelpenhuis!

Twee camperbusjes, de familie zullen we maar zeggen, zijn vanochtend door gereden naar Murcia: de camper achter ons blijft nog een nachtje staan, die willen ons niet alleen achterlaten. Aardige Brabanders uit Someren en van middag zijn er nog Brabanders uit Schijndel bij komen staan. En alles wat hier bij pool villa komt staan, komt op onze recensie af., een pareltje in wording.

Wij hebben vandaag gefietst, niet overdreven ver, naar Rojales, naar het schelpenhuis. Eén huis midden in Rojales wat van binnen en van buiten helemaal beplakt is met schelpen. De eigenaar en ontwikkelaar van het huis is geboren in 1933; hij is op 7 jarige leeftijd begonnen met het verzamelen van schelpen. Op de stranden van Spanje en Frankrijk. Meer dan 700.000 schelpen zitten er in verwerkt en dan nog de nodige mozaïek tegeltjes, stukjes spiegel en mooie steentjes. Bijna sprookjesachtig. In 2013 toen Don Manuel 80 jaar werd zijn ze verhuisd en werd het huis niet meer bewoond en vergeten tot in 2023 zijn zoon de deuren weer opende nadat er de nodige restauratie had plaats gevonden. Nu komen er weer duizenden bezoekers per jaar die voor €5 p.p rond mogen lopen in het schelpen huis.

Of er daadwerkelijk duizenden mensen komen weet ik niet zeker, er stond geen rij voor de kassa, de zoon zat op een stoeltje op het eerste terras en inde daar zijn euro’s. Maar niet iedereen was bereid om €5 te betalen om meer te zien dan dat eerste terras en de buiten gevel die vanaf de straat al zichtbaar is. We drinken nog een biertje aan de grote tafel bij het schelpen huis en vertrekken weer. Lunch tijd, op zoek naar een terras in de zon. Was even zoeken maar gevonden. We eten wat lichts en drinken een koffie en fietsen weer terug naar de camperplaats.

Bij aankomst zien we net een Nederlandse camper de bocht maken richting camperplaats, maar ze rijden het pad voorbij dat uiteindelijk op de camperplaats uitkomt. Ze stoppen en zoeken en kijken waar ze moeten zijn. Ik fiets er heen en vraag of ze bij pool villa moeten zijn, en daar waren ze inderdaad naar opzoek. Nou rijd maar achter ons aan. We hebben ze keurig geholpen, even verteld hoe hier alles werkt, het telefoonnummer van Ramon gegeven, ze mogen blijven staan. Morgen gaan wij alle drie weer vertrekken, en komen er weer nieuwe gasten.

We zijn tot 19.30 uur buiten geweest, heb de zon al te pakken, nu nog mee zien te krijgen als we eind maart weer op huis aan gaan.

Jan Visser

Weer een juweeltje ?

Beppie

Is al een oud mannetje dat daar geld zit te innen en volgens mij lukt het hem toch een beetje om letterlijk slapend rijk te worden! Haha

Marc en Alice

Klinkt als een echte vakantiedag, heerlijk!