Fietsen tussen de zoutmeren!!

Fietsen tussen de zoutmeren!

De tafel moet iets van de muur af, maar dan staat hij om 8.45 uur al lekker in de zon, nog een beetje fris, een truitje moet nog wel, maar de muts kan in de kast blijven, en dat is voor het eerst. Heerlijk buiten ontbijten in de ochtend zon, ik hoop echt dat als we in april thuiskomen we dat daar ook kunnen doen, al is het maar een paar keer in de week.

We keutelen wat in en om het busje, wachten tot de zon wat hoger staat en het op de fiets ook lekker is, dan gaan we fietsen om en tussen de zout meren die hier achter de camperplaats liggen. Zijn grote meren, of we al om allerlei de meren fietsen gaan we zien, vandaag een en morgen de andere kan ook.

Om 13.00 uur zijn we gaan fietsen, stukje van de route hadden we zondag al gefietst richting torrevieja, echt tussen de zoutmeren door. We zijn vandaag om het linkse meer gefietst, morgen pakken het rechtse. De tocht gaat door stukken natuur, maar we zijn ook een stuk door torrevieja gefietst richting La Mata, daar hebben we aan de boulevard een drankje gedaan, en toen zijn we weer richting het zout meer gefietst. Het is een beetje zoeken om op een mooie en niet gevaarlijke route te komen maar dankzij Komoot en Google Maps komt het goed. 28 km gefietst met mooi weer en af en toe wat wind.

Dat biertje aan de boulevard was goed te voelen op de fiets, niet zo gek want er was natuurlijk weer niet geluncht, en daarom zijn we bij terugkomst maar lekker gaan eten in de zon tegen de witte muur op onze eigenplek. Lekker weer van de plaat.

De omgeving hier valt me alles mee, eigenlijk zitten we hier achter het zoutmeer in Los Montesinos: nog niet zo slecht, wandel en fiets mogelijkheden genoeg.

De B&B eigenaresse deed er vanochtend een app je uit, ik vermoed aan alle 4 de campers, met het volgende verzoek:

Goedemorgen lieve campergasten. Dit bericht wordt naar iedereen gestuurd en is een verzoek om medewerking. Wie de schoen past trekke hem aan. Op verzoek is er gisteren een afwasplek gecreëerd. Vanochtend bij het schoonmaken trof ik aangekoekte etensresten en een waterballet aan op het aanrechtblad. Gelieve de bak schoon te poetsen en droog te vegen na gebruik. Wij zullen hem elke dag hygiënisch poetsen. Zo houden we het met zijn allen netjes en wij onze naam in ere?. Hetzelfde geldt voor de toiletten . We maken het graag voor jullie schoon maar ook vandaag zaten er weer poepresten die niet nodig zijn. Er staan borstels bij de toiletten?. Ik hoop op begrip voor dit bericht. Alvast bedankt ook namens Rik.

Wij vinden dit een prima bericht, jammer dat het moet, maar dat weten we inmiddels al wel, maar hier is het zo kleinschalig hier zou het eigenlijk verwachten dat het niet nodig is, maar toch.

Er staat er een in het rijtje die ik heb horen klagen over het bericht, schandalig vindt ze het, zij heeft de schoen dus aangedaan.

We drinken nog lekker koffie buiten, kijken naar de ondergaande zon, en dan naar binnen voor een gezellige avond in ons kleine huisje,

Piet

Inderdaad zout erover en de gezamenlijke boel altijd netjes achterlaten ??