Boven de 30 graden

Boven de 30 graden


Het is zo ver, de temperatuur meter die ik aan de witte muur heb gehangen naast de vlonder is vandaag naar 32 graden gestegen.


In de ochtend was het al gelijk lekker, ontbijten in een t-shirt, ongekend lekker. Lineke wilde heel graag haar spannende boek uit lezen, dus ik heb me vermaakt met wat huishoudelijke zaken en de hondjes. Rond 12.15 zijn we gaan fietsen. Ik had op de komoot app wat bezienswaardigheden in getoetst om naar toe te fietsen, maar komoot is kloot, tenminste als ik er mee fiets. Keer om,keer om, keer om, ik werd er gek van, en als ik nou begreep wat ik fout doe, dan kon ik er iets mee. Bij de rotonde recht door, tweede afslag dan rechts, is toch een hele duidelijke aanwijzing, ik volg die braaf, ook op mijn scherm zie ik dat ik goed ga, en dan komt het: na de laatste rechts zie ik even niets op het scherm en dan… keer om. Dat kan een keer, en met wat extra lucht happen vooruit twee keer, maar dan is het klaar hè, dan zet ik dat ding gewoon uit en fietsen we op gevoel. We hebben van alles gezien, behalve de bezienswaardigheden die ik ingetoetst had. We zijn zelfs een uitzicht torentje beklommen om over een van de zoutmeren te kijken, hebben op een terrasje gezeten, gefietst tot we er genoeg van hadden en toen op Google Maps naar de camperbus gefietst, moet eerlijk zeggen: ging ook niet vlekkeloos, soms is gewoon in eens de weg weg. 25 km: lekker met dit weer, want warm is het al behoorlijk als je in de zon zit, de schaduw zoeken we al op. Nu moet het terrasje niet in de zon zijn, maar moeten we in de schaduw kunnen gaan zitten. 3,5 uur waren we weg, in de bus was het prima voor de hondjes, de extra isolatie en de Max-fan houden de temperatuur rond de 23 graden en dat is prima voor de hondjes.


Het is warm in de zon, bij ons busje op de vlonder zitten we in de schaduw van de bus, dat is voor nu na het fietsen lekkerder dan tegen die witte muur. We drinken thuis maar een alcohol vrij biertje, want die op het terras in de zon was met alcohol, cerveca is al moeilijk genoeg om te bestellen, als we dan ook nog uit moeten leggen zonder alcohol, is lastig.


We eten wat later omdat we bij thuiskomst een wafel met slagroom en aardbeien gegeten hebben, heel lekker maar dan hebben we om 17 uur geen trek. We willen wel buiten eten, buiten koken, en als de zon weg is koelt het snel af, dilemma, we beginnen op tijd met de voorbereidingen, en de bakplaat gaat om 18 uur aan, en de trui ook. Heerlijke steak hadden we, lekker met champignons, uitje, gebakken aardappeltjes allemaal op het plaatje. Omdat het wat later is, wordt er niet na getafeld, jammer, maar ja de afwas, de hondjes, en dan wil ik ook nog douchen voor het donker is, dus hup: laatste hap naar binnen en opruimen! Dat doen we morgen anders, geen wafel om 16 uur.



Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!