The day after!!

The day after

Na zo’n dag als gisteren wilden we vandaag het rustig aan doen, er was geen echt plan. We zouden naar Hiltrud haar appartement komen kijken, dat heeft ze gehuurd vanaf oktober om er echt gaan te wonen, emigreren naar Spanje, Torrevieja. Hiltrud wist nog niet hoe laat, en wij hadden verder nog niets gepland.

Tijdens het ontbijt vroeg Babs, onze Duitse buurvrouw wat we gaan doen vandaag, en zijn jullie al op de Lemon tree market geweest richting Guardamar del Segura, daar moeten jullie echt naar toe, by far de leukste markt die er is. Groot, druk, gezellig, en vlakbij. En ineens wisten wij waar we van de week langs af zijn gefietst. Een enorm groot terrein met kraampjes, leeg en verlaten, beetje zooi, in de middle of nowhere. We kwamen er toevallig langs toen we vanaf zee terug fietsten naar de camperplaats. Dat terrein is elke zondag een hot spot hier in de omgeving van Torrevieja. Je kunt het niet missen, rijden zoveel auto’s naar toe dat we zelfs met de fiets in de file reden de laatste 500 meter.

De markt was inderdaad leuk, veel muziek mooie kramen met mooie spullen, veel groenten en fruit, een heel groot stuk eten en drinken, veel terrasjes, dat ze zo’n afgelegen santenkraam zo kunnen omtoveren in een koopmarkt : vergelijkbaar met de bazaar van Beverwijk, alleen die is overdekt.

Van Hiltrud hadden we nog niets gehoord tot we op de markt waren, de verhuurder had vandaag geen tijd maar morgen in de middag wel, nou zeiden wij: dan komen we morgen toch kijken. We waren anders langs de kust van La Matra naar Torrevieja gefietst, en nú hadden we alle tijd voor de markt.

Nieuwe hoed, 2 nieuwe korte broeken 3 linnen overhemden en 1 riem gescoord voor €100! geen rommel, mooie spullen, kan er zeker heel de zomer weer mee vooruit, Marijke is klaar met inkopen, wie kan dat zeggen: €100 voor de zomer outfit.

We waren mooi op tijd thuis voor de lunch, kon ook op die markt, maar aangezien wij van de week de santenkraam gezien hebben had ik weinig vertrouwen in de hygiëne van de keukens, koffie op het terrasje kon net. We moesten ons wel in houden bij de paella kraam, maar toen we ze een bakje zagen vullen werden we gered, zag er te gaar gekookt uit en er werd aardig langs de garnalen afgeschept, en wat op de borden geschept werd kwam uit dezelfde grote paella pan.

Zwemmen: het zwembad zit weer vol, het was vanaf maandag under construction, Rik had het helemaal leeg gepompt vorige week zondag want maandag kwamen de werk lui. Zaten wat tegels los, en de badrand was te scherp. Vrijdagmiddag waren ze klaar, en omdat het zulk mooi weer is kon het gisteren al weer gevuld worden. Gelukkig heeft hij het niet met kraanwater gevuld, dan was het water vandaag niet op temperatuur geweest, althans niet voor mij. Nee: hij heeft het overgepompt uit zijn eigen zwembad, en dat wordt nu weer helemaal schoongemaakt en daar waar nodig gerepareerd. Het water was 19 graden, nog fris, maar te doen, ik heb nadat ik er door was, duurde even, heerlijk gezwommen minstens 20 baantjes, niet slecht in water van 19 graden.

Wijn: van Babs hadden we gehoord dat we bij de Bodega wijnkraam wijn moesten proeven, heerlijke wijn zei ze, nou Babs heeft smaak: de Rioja is inderdaad heerlijk, we hebben 2 liter recht uit het vat gekocht, op de fiets is meer meenemen lastig, jammer want de wijn smaakt naar meer.

We gaan nog naar de Rioja streek, gaat dus vast goed komen!