San Miguel de Salinas!!

San Miguel de Salinas!

Vandaag zijn we gefietst naar San Miguel de Salinas, eigenlijk hadden we willen gaan lunchen, maar op de een of andere manier moeten we dat niet doen bij dat Castel daar. De eerste keer liet de fiets app komoot ons in de steek, de tweede keer liet Google ons weg zakken in de klei, vandaag de derde keer: Castel gesloten op maandag, ik weet niet wat het is, maar het is duidelijk, daar moeten we niet naar toe.

Onze Duitse buurvrouw heeft een huis gekocht net buiten het centrum van San Miguel, en daar gaan we uit nieuwsgierigheid maar eens kijken. Zij gaat er elke dag naar toe op de scooter om de Spaanse werklui, met nadruk op lui, aan het werk te houden. Het is nog lang niet af, en zeker niet over twee weken wat ze afgesproken hebben.

De reis er naar toe is altijd al een uitdaging, we rijden op Google, en Google heeft rare straatjes in zijn navigatiesysteem opgenomen, ook vandaag ging de route heel anders dan we hadden gedacht. We wisten natuurlijk al wat we zeker niet moesten doen, niet naar het natuurgebied en niet rechtdoor bij de uitgang hier, want dat pad loopt dood. Ik moet zeggen het ging niet verkeerd, we hebben geen rare situaties gehad onderweg, hooguit gefietst op wegen waar geen fietsers horen, maar hier in Spanje denken ze daar anders over. Staat gewoon een bordje langs de weg met: pas op fietsers!!

Het was toch wel een uurtje fietsen, beetje berg op en berg af, wat vals plat, maar uiteindelijk stonden we voor Casa Irene, zal nog wel veranderen in Casa Babs.

Het is een mooi huis, met prachtig uitzicht, waar je ook naar buiten kijkt, kijk je op het zoutmeer en het natuur park wat er voor ligt. Ligt een zwembad in de voortuin, die omheind is met een muur, in de muur zit een toegangspoort zodat de auto achter de poort gezet kan worden, maar dan staat hij wel bij het zwembad, ik denk dat de auto zelfs naast het huis kan zodat je het vanaf het zwembad terras niet ziet. Mar daar ligt nu nog wat bouw afval. Het huis is op en in een berg gebouwd, in onderste verdieping kun je dat goed zien, die is door de vorige eigenaar niet afgebouwd, en daar zie je de rots gewoon zitten. Heel apart. Uiteindelijk willen de de rots helemaal schoon maken en gewoon laten zitten als decoratie wand. Verder moet daar beneden nog alles, en dat doen ze later wel. De rest van het huis is gestript en zou dus over 2 weken bewoonbaar moeten zijn, dat kan natuurlijk altijd, maar af is het dan zeker niet.

Op de terugweg zijn we heerlijk op het terras in Los Montesinos gaan Lunchen op z’n Spaans met tappas. We waren om 14.50 terug bij de hondjes. Ik heb mijn badpak aangedaan en ben 40 baantjes gaan zwemmen in het zwembad hier, nog steeds 19 graden. Later in de middag zijn we nog wat boodschapjes gaan doen. Het zonnetje is in de loop van de dag achter de wolken verdwenen, en dan merk je weer dat het nog gewoon maart is en echt nog geen zomer. Om 18 uur naar binnen, daar is het nog heerlijk warm 22 graden in de bus, deur dicht houden dan blijft het nog wel een tijdje zo.

Beppie

Proficiat met jullie 20 jarig huwelijk! ??