Een dagje heel veel en eigenlijk niets!!

Een dagje heel veel en eigenlijk niets!!


Niet fietsen maar opruimen en poetsen vandaag, morgen gaan we weer reizen en dat moet van mij met een opgeruimd schone bus. Dat is mijn ding, Lineke heeft dus geluk, die mag lekker lezen, zonnen en er zijn voor de gezelligheid.


Koken hoeft ook niet vandaag we hebben ingeschreven voor de maaltijd van Lien, kip met verrassing en volgens Babs kan Lien heerlijk koken, we gaan het meemaken.


Na het ontbijt begin ik meteen, alle kleedjes, de hondenmand en deken voor de hondjes uit de bus. Alles weer ontdoen van stof. Ondankbaar werk want morgen ligt er weer stof, maar ik doe het toch, al is het maar voor het idee. De stuurhut stof vrij maken, dashboard weer poetsen met speciale doekjes, blinkt weer dus, àlles ontdoen van honden haar, ook geen beginnen aan, dat die hondjes nog haar hebben is bijna een raadsel. Rond de lunch is de bus weer schoon, en ik vuil.


We maken samen een heerlijke lunch van verse eitjes van de kippen hier, ik hoop zonder PVAS, en een heerlijke verse salade. Van de eitjes maken we roer ei met verse groenten erin gebakken. Mocht het eten van Lien nú tegen vallen hebben we in elkgeval een goede lunch gehad.


Alle buiten spullen, zoals onze sierlampjes, de buitenkeuken, en overig overbodig spul ruim ik al vast netjes op, morgen de stoelen er in en de tafel en de fietsen er op.


Klaar om 14.30 uur, het is 30 graden en een beetje licht bewolkt: ik ga nog even lekker zwemmen, sproei me af onder de koude douche naast het zwembad dan valt de temperatuur van het water, 20 graden, niet tegen. Het is zo lekker: ik zwem 25 keer heen en weer voordat ik er weer uit kom, heerlijk. Lineke laat ondertussen de hondjes uit, want die waren er bij mij bij ingeschoten, ik had het te druk met poetsen.


Eén van de gasten had een heerlijke cake gebakken in de omnia. Nooit van gehoord, werkt gewoon op het gasfornuis, en lekker, kun je ook brood in bakken, eigenlijk een top ding. Omdat ze niet heel de week cake wil eten nodigt ze iedereen uit op het terras bij het zwembad, gezellig was dat.


Gezamenlijk eten bij Lien, iedereen had eten van Lien vanavond, de Belgen en onze buurvrouw Babs eten het thuis op, wij op het terras bij het zwembad, samen met Nederlandse gasten die gisteren aangekomen zijn en met de Duitsers van de cake. Het eten was prima, 2 kippen pootjes met gebakken aardappelen uit de oven en komkommer salade: niks mis mee voor €5,95

Was gezellig nog ff samen wat ervaring uit wisselen. De Duitsers waren al naar Noorwegen geweest en dat staat ook bij mij hoog op het lijstje.


Voor morgen zijn de meeste dingen al gedaan, dus uitslapen, lekker ontbijten, en dan koffie drinken bij Beppie en Wouter. Eens kijken of Guus de papegaai Trics nog kent.


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!