Chillen in chinchilla de Monte-Aragón

Chillen in Chinchilla de Monte-Aragón

We gaan rond 10.30 uur weg bij Todo Cambia, Nemen afscheid van onze Duitse buurvrouw, die hier al weken staat van wegen de verbouwing van haar huis. Ze had in al die weken niet zo’n leuke buren gehad, “schade das Ihr geht”. Rik en Lien komen ons ook dag zeggen, en we kregen nog cake mee voor onderweg.

Tanken: iets terug richting Torrevieja hebben we een pomp gezien waar de diesel €1.36 is, dus daar gaan we heen, dan naar de Aldi en dan door naar Beppie en Wouter ff koffie drinken en nog wat foto’s maken rond de Tiny boom. Dat is een omgezaagde palm waar ze een hangtafel van hebben gemaakt, en iedereen die Tiny gekend heeft en bij casa Tiny op bezoek komt gaat daar op de foto, en dat waren we de vorige keer vergeten.

Op naar Albacete, maar onderweg hebben nog eens op campercontact gekeken en kwamen we er achter dat de area van Albacete niet zo goed aangeschreven stond, vooral de slechte buurt, universiteit buurt tegenover de krottenwijk, gaf aanleiding tot problemen, en daar zitten we niet op te wachten. Het werd de area van Chinchilla. Leuk historisch stadje met grot woningen, en een oorlogs verleden in de 19de eeuw met de Carlisten. We gaan zo een stadswandeling maken.

Chinchilla is helemaal op en om een rots gebouwd, het is een hele oude verlaten stad, geen gezellig dorpsplein of terrasje, wel zie vaak café op een huis staan, en waarschijnlijk kun je daar binnen ook vast een biertje drinken maar het nodigt ons niet uit. Neemt niet weg dat het historisch best een leuk stadje is om door heen te wandelen. Als ik langs de oude stadsmuur wandel, dan zie ik de ridders met hun pijl en boog door de schietgaten op de Carlisten schieten. Boven op de berg langs de stadsmuur zijn allemaal grotwoningen: zoveel heb ik er nog nooit bij elkaar gezien.

Er zijn veel historische gebouwen en het kasteel was vroeger de gevangenis.

Morgen komt de Markt naar ons toe, want hier op de camper area is morgen vroeg van 7 tot 14 de week markt. Gelukkig was er een Nederlandse mevrouw die ons er op attendeerde dat we beter verder naar achteren konden gaan staan, want het voorste gedeelte is morgen weekmarkt.

De camper area is best groot, er zijn wel wat voorzieningen, maar geen stroom. Dat is voor ons niet erg, we hebben een zonnepaneel die de accu wel volhoudt overdag, vanavond draait de meeste verlichting op 12volt. Kachel is nog niet nodig, maar als, dan hebben we daar de diesel kachel voor, die voor de ventilator wel wat stroom nodig heeft, maar ook 12 volt. En de omvormer kan ons altijd voor zien van 220 voor het koffiezetapparaat.

Navenant dit een leeggelopen stadje is loopt de camperplaats aardig vol. Voor de markt morgen? Of voor de historie? Wie zal het zeggen.

Wij chillen inmiddels lekker in ons eigen bus, campergedrag is niet toegestaan, wat betekent dat je geen stoelen en tafels buiten mag zetten, het is eigenlijk gewoon een parkeerplaats waar je wel mag overnachten, en gratis.

Morgen nadat we natuurlijk eerst over de markt zijn gelopen, beginnen we aan de Don Quichot route, zin in, veel historie hier in het binnenland van Spanje.